ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ بهمن

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات با بیان اینکه تفاهمی میان رگولاتوری و بانک مرکزی برای تضمین امنیت سرویس کدهای دستوری موبایل USSD انجام شد، گفت: پیشنهاد شد با قرار دادن اپلت روی سیم‌کارت‌ها این امنیت تضمین شود.
محمدجواد آذری جهرمی در مراسم افتتاح سومین کنفرانس و نمایشگاه اینترنت چیزها در جمع خبرنگاران فعال‌سازی بستر USSD و استفاده از کدهای دستوری موبایل را پیرو مقررات‌گذاری و پیوست مقرراتی تنظیم شده میان رگولاتوری بانک مرکزی و رگولاتوری وزارت ارتباطات عنوان کرد.
وی گفت: مطابق با توافق صورت گرفته میان سازمان تنظیم مقررات و بانک مرکزی مقرر شد تا با مکانیزم امنیتی، امنیت این روش تراکنشی تضمین شود.
وی افزود: بر این اساس مطابق تفاهمی که اپراتورهای تلفن همراه و شرکت‌های پرداخت الکترونیک (PSP) داشتند پیشنهاد شد تا مدل امنیتی برای تراکنش‌ها با قرار دادن یک اپلت روی سیم‌کارت صورت بگیرد تا ملاحظات بانک مرکزی برای امنیت این روش پرداخت الکترونیک محقق شود. هم اکنون این راهکار رگولاتوری در دست بررسی و انجام است.
وزیر ارتباطات با اشاره به ظرفیت‌هایی که در کشور در حوزه‌ی اینترنت چیزها وجود دارد، گفت: ساخت حسگرها و محصولات مرتبط به فناوری اینترنت چیزها در کشور که به عرصه‌ی صنعتی رسیده نشان از ظرفیت‌های خوب در این حوزه دارد و در صورتی که آزادسازی فضای فرکانسی در زمان مناسب صورت بپذیرد شاهد بهره‌برداری از این فناوری در کشور خواهیم بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه