ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۲ مهر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام شروع کلنگ‌زنی پارک گردشگری فضاپایه در منطقه‌ی نیاسر کاشان، گفت: ‎در هفته‌ی جهانی فضا و نجوم هستیم پس حرف‌های فضایی نزنیم، حقوق‌های نجومی بری خودمان اختصاص ندهیم اما برای مردم نجومی تلاش کنیم و قدردان آن‌ها باشیم که در برابر فشارها از خود پایداری نشان دادند.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش نجوم و هفته‌ی گردشگری فضاپایه که در نیاسر کاشان برگزار می‌شد، و در نخستین روز از هفته‌ی جهانی فضا با اشاره به سوره‌ی یاسین در قرآن مجید و بحث نجوم، گفت: اگر امروز کسانی که در جهان دست به خشونت و‌ خونریزی می‌زنند و سیاست خود را بر این اساس پیش می‌بردند به علم نجوم رجوع می‌کردند به راحتی می‌دیدند چیزی که به دنبال آن در زمین هستند و برای آن تلاش می‌کنند شاید به اندازه‌ی غباری از منظومه‌ی شمسی نباشد.
وی با اشاره به اینکه نجوم علم خضوع و خشوع است، افزود: در شرایط امروز و خشونت‌های فراوان ترویج نجوم به ترویج صلح در دنیا و ترویج معرفت کمک می‌کند.
وزیر جوان دولت تدبیر و امید با اشاره به سابقه‌ی تاریخی نجوم در منطقه‌ی کاشان و‌ نیاسر اظهار کرد: یکی از افرادی که در این منطقه بسیار مشهور است غیاث‌الدین جمشید کاشانی است و این دانشمند و دیگر دانشمندان هر چه علم‌شان بیشتر بوده در برابر خداوند و خلق خضوع و خشوع بیشتری پیدا می‌کردند.
آذری جهرمی با بیان اینکه طراحی پارک گردشگری فضاپایه برای ترویج علم نجوم مطابق استانداردهای بین‌المللی آغاز شده، اظهار کرد: امروز در هفته‌ی جهانی فضا کلنگ‌زنی آن را آغاز می‌کنیم.
عضو کابینه‌ی دولت دوازدهم با تاکید بر ضرورت افزایش همدلی و همراهی میان اعضای دولت، مجلس و قوه قضاییه تصریح کرد: به خاطر هفته‌ی نجوم حرف‌های فضایی نزنیم، حقوق‌های نجومی برای خود قائل نشویم اما برای مردم تلاش‌های نجومی کنیم و قدردان آن‌ها باشیم که در برابر فشارها از خود پایداری نشان دادند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه