ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۷ فروردين

به گزارش تماس‌نیوز، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در جلسه‌ی بررسی مسایل و مشکلات مخابراتی و ارتباطاتی شهرستان مرودشت گفت: منطقه‌ای که سالانه پذیرای حجم قابل توجهی گردشگر داخلی و خارجی است و از آن به عنوان ویترین گردشگری یاد می‌شود باید در حد یک ویترین هم دیده و به آن توجه شود.
وی ادامه داد: البته در بحث ارایه‌ی خدمات وای‌فای به شهروندان در مجموعه‌های تاریخی تفاهم کلی با سازمان میراث فرهنگی داریم اما وقتی شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ی این خدمات برای این امر اقدام می‌کنند با مشکلاتی مواجه می‌شوند که جا دارد در بحث نصب تجهیزات و امکانات با این شرکت‌ها همکاری شود.
آذری جهرمی با بیان اینکه شرکت‌ها عملا از ارایه‌ی این خدمات نفعی نمی‌برند و برای آن‌ها هزینه به دنبال دارد و صرفا از جنبه‌ی تبلیغاتی آن استفاده می‌کنند، اظهار کرد: بنابراین باید از تحمیل هزینه‌ی بیشتر به آن‌ها در ارایه‌ی این خدمات جلوگیری شود.
عضو کابینه‌ی دولت تدبیر و امید تصریح کرد: هرچند این شهرستان توانسته به لحاظ کشاورزی، صنعتی و گردشگری سهم قابل توجهی را در کشور به خود اختصاص دهد اما به لحاظ ارتباطاتی نتوانسته این سهم را داشته باشد.
بالاترین مقام مسئول حوزه‌ی ICT کشور با اشاره به اینکه مرودشت در گذشته پایه‌ی توسعه ارتباطات کشور بود، خاطر نشان کرد: نخستین سوئیچ آی ام اس در این شهرستان نصب شد و اولین شهری که همراه اول در سطح کشور خدمات 3G در آن الگوگیری شد، همین شهر مرودشت بود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در کل استان فارس خصوصا مناطق کمتر برخوردار ۸۰۰ سایت مخابراتی نیاز به بازطراحی و نوسازی دارد، گفت: از این تعداد بخشی با توجه به وسعت و تراکم جمعیت مربوط به شهر مرودشت است که قول داده شده بخشی تا پایان اردیبهشت و بخشی تا شهریور ماه امسال انجام شود.
وی افزود: البته برای انجام این فعالیت‌ها در مناطق شهری نیاز به برخی حفاری‌ها و یا تعیین مکان برای راه‌اندازی سایت است که لازم است شهرداری‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد و امیدواریم از نظر زیرساخت ارتباطاتی تا شهریور امسال شاهد تحولاتی در این شهرستان باشیم.
بنا به این گزارش، شهرستان مرودشت در فاصله‌ی ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع است که مجموعه‌ی تاریخی و باستانی تخت جمشید در حدود ۵۵ کیلومتری شمال شیراز در حوزه‌ی این شهرستان قرار دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه