ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ بهمن

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است مسائلی مانند رفع فیلتر توئیتر و چگونگی فعالیت پیام‌رسان‌ها که در دولت‌های قبل اتفاق افتاده، مزایا و معایبی دارد و در عین حال که نمی‌توان تنها از وزارت ارتباطات مطالبه داشت، برطرف کردن این چالش‌ها که درباره‌شان اختلاف نظر وجود دارد را باید با گفت‌وگو به جمع‌بندی رساند و این مهم با ظرفیت شورای عالی فضای مجازی محقق خواهد شد.
محمدجواد آذری جهرمی همزمان با ایام دهه‌ی مبارک فجر در خبرگزاری دانشجویان ایران حضور یافت تا به سوالاتی درباره‌‌ی موضوعات روز پاسخ دهد. موضوعاتی پرچالش مانند تعرفه‌ی اینترنت ثابت، رجیستری یا ثبت شماره گوشی‌های همراه و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی که او به عنوان جوان‌ترین وزیر کابینه دولت دوازدهم، حتی پیش از رسیدن به مصدر وزارت در سمت مدیر عاملی شرکت ارتباطات زیرساخت هم با آن‌ها مواجه بوده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر این عقیده است که برخی اختلاف نظرها در حوزه‌ی فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) تنها با گفت‌وگو حل می‌شود. گفت‌وگویی که البته باید در جلسه‌ی اتفاق بیفتد و نه اینکه نظرات در یک رسانه یا افکار عمومی مطرح و درنهایت به یک مسئله سیاسی و ایجاد دو قطبی در حاکمیت تبدیل شود.
او با اعتقاد بر اینکه ضرر این موضوع متوجه مردم و سود آن نصیب سرویس‌های خارجی خواهد شد، تاکید دارد که باب این گفت‌وگو در شورای عالی فضای مجازی و با حضور نخبگان، فعالان و مسئولان متولی باید باز شود و اینکه مردم همه انتظارات را از دولت و وزارت ارتباطات داشته باشند، کافی نیست.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه