ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۸ ارديبهشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام راه‌اندازی یک شبکه‌ی مناسب برای پخش برنامه‌های صداوسیما در سراسر کشور بدون نیاز به ماهواره گفت: از نظر شاخص‌های اعلام شده اتحادیه‌ی جهانی ارتباطات راه دور ایران دومین کشور در دنیا و اولین کشور در آسیا از نظر توسعه‌ی ICT به شمار می‌رود.
محمدجواد آذری در شورای اداری اردبیل گفت: بنا بر تکلیفی بوده یک شبکه‌ی موازی سیگنال‌رسانی بدون نیاز به ماهواره‌ها را برای صداوسیما ایجاد کردیم. این شبکه بسیار مناسب که با هزینه‌ی ۳۰۰ میلیارد تومان شش ماهه که آماده‌ی فعالیت است اما چون شبکه‌ هزینه‌ی نگهداری دارد، هزینه‌ی نگهداری آن باید پرداخت شود چون ردیفی برای هزینه کرد در این مورد نداریم.
وزیر ارتباطات از مذاکرات با صداوسیما در این مورد خبر داد و با بیان اینکه با این شبکه‌ی مشکل پوشش شبکه‌های تلویزیونی حل می‌شود، گفت: مطابق شاخص IDI که یکی از شاخص‌های توسعه‌ی ICT است و اتحادیه‌ی ارتباطات راه دور آن را تعیین کرده، طی سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، دسترسی به امکانات ICT در مجموع ۱۱ رتبه، استفاده ازICT نیز ۷ رتبه و مهارت‌های ICT هم ۸ رتبه ارتقا پیدا کردیم.
وی افزود: بر همین اساس ایران از نظر نرخ رشد حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا رتبه‌ی دوم و در آسیا رتبه‌ی نخست را دارد که با توجه به اینکه در حد فاصل شهریور تا اسفند پارسال با رشد صد درصدی همه‌ی شهرهای کشور تحت پوشش شبکه‌ی نسل سوم و چهارم تلفن همراه قرار گرفتند لذا در شاخص‌های آتی IDI باید انتظار رشد قابل توجهی را داشت.
آذری ایران را از نظر شاخص استفاده از خدمات ICT ضعیف دانست و گفت: در دشت مغان با تجهیزکردن ۲ هزار هکتار از زمین‌های زیرکشت به فناوری اینترنت چیزها با استفاده از عکس‌های ماهواره‌ای قابلیت شناسایی نوع کشت و سطح آفت‌زده با اجرای این طرح فقط ۱.۲ میلیارد تومان در مصرف سم صرفه جویی صورت گرفت.
عضو کابینه‌ی دولت دوازدهم با بیان اینکه اینترنت فقط برای خواندن خبر و سرگرمی نیست گفت: با توسعه‌ی ICT در صنعت کشاورزی بهره‌وری را می‌توان بالا برد و شغل ایجاد کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه