ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برخی تصور می‌کنند کاهش تعرفه‌ی فروش اینترنت زیرساخت به اپراتورها و محلی کردن ترافیک باعث کاهش درآمد شرکت زیرساخت می‌شود اما ۴ بار تجربه‌ی کاهش قیمت و رشد مصرف خلاف این ادعا را ثابت کرده است.
به گزارش فارس، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت به مناسبت هفته‌ی ارتباطات اظهارداشت: ظرفیت ترانزیت ترافیک کشور از ۲۰۰ گیگ به ۱۵۰۰ گیگ طی یکسال و نیم گذشته افزایش یافته است.
وی ادامه داد: طبق اسناد بالادستی، شرکت ارتباطات زیرساخت باید بر ۱۷۰ نقطه در کشور حضور داشته باشد که اکنون ۱۱۵ نقطه محقق شده است.
وی ادامه داد: در شرکت ارتباطات زیرساخت مقرر کرده‌ایم که صوت، آزادسازی و از انحصار دولت خارج شود و در اختیار اپراتورها قرار بگیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان کاستی‌های شبکه‌ی زیرساخت در بخش فیبر نوری گفت: هنوز هم برخی شهرها همچنان از یک نقطه به فیبر نوری متصل هستند در حالیکه امروز زمانی نیست که در زندگی روزمره مردم قطعی فیبر قابل تحمل باشد.
وی بر لزوم کاهش هزینه‌ی زیرساخت برای اپراتورها تأکید کرد و گفت: برخی تصور می‌کنند با کاهش تعرفه‌ی فروش اینترنت زیرساخت به اپراتورها درآمد این شرکت دولتی کاهش می‌یابد در حالیکه تجربه‌ی ۴ بار کاهش قیمت پهنای باند خلاف این ادعا را ثابت کرد.
وی ادامه داد: علاوه بر این بازار ICT کشور در حال ۲.۵ برابر شدن است که بزرگ شدن بازار به افزایش درآمد زیر ساخت کمک می‌کند.
جهرمی ادامه داد: همچنین برخی با این تصور که محلی کردن ترافیک و ایجاد نودهای CDN استانی (مراکز توزیع ترافیک) ترافیک را از شبکه‌ی زیرساخت خارج می‌کند و باعث کاهش درآمد شرکت زیرساخت می‌شود که در پاسخ به این فرض می‌گویم ابتدا این فرض اشتباه است و سپس اگر هم این فرض محقق شود شرکت ارتباطات زیرساخت مکلف به درآمدزایی نیست زیرا این شرکت دولتی است و دولت آن را تضمین کرده و وظیفه‌ی شرکت زیرساخت توانمند کردن سایر بخش‌های کشور است.
جهرمی همچنین بر ساماندهی وضعیت نیروی انسانی قراردادی در شرکت ارتباطات زیرساخت تأکید کرد و گفت: امروز مجلس نگاه مثبتی نسبت به این بخش دارد و با توجه به اینکه بخشی از وظایف شرکت ارتباطات زیرساخت قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست باید شاغلان این بخش جذب بدنه‌ی حاکمیت شوند اما در عین حال دولت دستورالعمل‌های چابک‌سازی را دنبال می‌کند که براساس آن نیروی انسانی دولت باید ۱۵ درصد کاهش یابد و بنابراین راهکار موجود جایگزینی ظرفیت نیروهای بازنشسته با نیروهای جدید است.
وی همچنین با بیان اینکه در برخی سفرهای استانی می‌شنوم که برخی نیروهای پیمانکاری معوقاتی در حد یک ماه دارند، گفت: سلامت فعالیت این شرکت وابسته به نیروی انسانی است و از مدیران مجموعه خواست برای رفع مشکلات بخش پیمانکاری نیز تلاش کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه