ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۸ فروردين

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر ارتباطات در ارتباط زنده با خبر ۱۴ درباره‌ی حملات سایبری دیشب روی مرکز داده‌های کشور گفت: مرکز ماهر باید به صورت ویژه اطلاع رسانی می‌کرد؛ متاسفانه انجام نشده است که در این باره رسیدگی و برخورد می‌شود.
وزیر ارتباطات گفت: ۹۵ درصد سیستم‌هایی که شب گذشته مورد حمله‌ی سایبری قرار گرفتند به مدار بازگشته و مابقی نیز طی ساعات پیش رو در مدار قرار می‌گیرند و سایر تجهیزات نیز به‌زودی به‌روزرسانی می‌شوند.
محمدجواد آذری جهرمی اظهار داشت: حملات سایبری شب گذشته محدوده‌ی جغرافیایی گسترده‌ای داشته و بیشترین تاثیر آن در آمریکا و روسیه بوده است.
وی افزود: ۱۹۵ هزار دستگاه از تجهیزات شرکت سیسکو در آمریکا مورد حمله‌ی سایبری قرار گرفته و که این میزان در ایران حدود ۲ درصد مجموع جهانی است.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه تنها شرکت رسپینا ایران جزء شرکت‌هایی بوده که در رده‌ی ششم آسیب‌پذیری از این حملات قرار گرفته است، افزود: نوع حمله‌ی اخیر از نوع منع سرویس بوده و سرقت اطلاعاتی صورت نگرفته است. البته این حمله لزوم تجدید نظر در نظام پیشگیری سایبری کشور و به‌روزرسانی دستورالعمل‌های امنیتی را گوشزد می‌کند.
وی افزود: مرکز ماهر در خصوص این حملات و چند روز پیش از آن تذکراتی داده، ولی به شکل ویژه نبوده و این موضوع نیز مورد پیگیری وزارت ارتباطات قرار خواهد گرفت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه