ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق سیاست حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی مصوب شورای عالی فضای مجازی، موضوعات مربوط به پیام‌رسان‌ها برعهده‌ی مرکز ملی فضای مجازی است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بخش‌هایی از امور را بر عهده دارد.
به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه‌ی بازدید از زیرساخت‌های گردشگری منطقه‌ی آزاد انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق سیاست حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی مصوب شورای عالی فضای مجازی، موضوعات مربوط به پیام‌رسان‌ها بر عهده‌ی مرکز ملی فضای مجازی است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بخش‌هایی از امور را به عنوان اجرایی پیش برده است.
وی ادامه داد: به لحاظ مفهومی و اینکه مردم از یک پیام‌رسان مشترک استفاده کنند، باید توجه داشته باشیم که فعالیت این پیام‌رسان‌ها و انتخاب آن‌ها فرمایشی نیست به گونه‌ای که به مردم تکلیف شود پیام‌رسانی را که ما تایید می‌کنیم، استفاده کنند بلکه باید رقابتی سازنده و فشرده بین پیام‌رسان‌ها باشد.
به گفته‌ی آذری جهرمی، پیام‌رسانی که سرویس‌های مناسب‌تر، خدمات بهتر ارائه و اعتماد کاربران را جلب کند، می‌تواند فعالیت خود را ادامه دهد و در این فرآیند، دخالت حاکمیت معمولا اثرگذار نیست.
وی گفت: بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، به وزارتخانه تکلیف شده که در مدت چهار سال متوسط سرعت دسترسی به شبکه‌ی ملی را به ۲۰ مگابیت در ثانیه ارتقا دهد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به لزوم پوست‌اندازی در این بخش، توسعه‌ی ظرفیت فیبرنوری و فناوری‌های آن گفت: توسعه‌ی فناوری در مناطق آزاد به دلیل ساختار چابک آن‌ها، ساده‌تر است و منطقه‌ی آزاد انزلی در این امر پیش رو بوده و همواره رو به جلو حرکت کرده است.
آذری جهرمی تصریح کرد: بخش خصوصی که امروز این توسعه را در منطقه‌ی آزاد انزلی انجام داده، بیش از یک میلیون درگاه ایجاد کرده که ۸۰ درصد از فناوری مورد استفاده آن، تولید داخل است.
وی افزود: در زمینه‌ی کسب‌وکارهای نوپا و جدیدترین اقدامات انجام شده، شش عضو دولت طرحی را با قید فوریت آماده کرده‌اند که هفته‌ی آینده با قید فوریت به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بر این اساس بخش مهمی از کسب‌وکارهای نوپا، ساده‌سازی می‌شوند؛ همچنین سرعت عمل کسب‌وکارهای نوپا در انجام خدمات اداری، کسب مجوزها و در موضوع بیمه و مالیات به حداقل زمان ممکن می‌رسد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه