ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دبیرکل سازمان بین‌المللی استاندارد (ایزو) پیشنهاد کرد «استانداردهای مورد نیاز برای حفظ حقوق کاربران و استفاده‌ی کودکان از فضای مجازی را در دستور کار خود قرار دهد».
«محمدجواد آذری جهرمی» در دیدار دبیرکل سازمان بین المللی استاندارد (ایزو) به همراه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: پیشنهاد می‌کنم سازمان ایزو استانداردهای مورد نیاز در حوزه‌ی مسئولیت اجتماعی در فضای مجازی را تهیه کند.
آذری جهرمی تصریح کرد: وزارت ارتباطات ایران آماده‌ی هرگونه همکاری با سازمان ایزو برای استانداردسازی در این حوزه‌ها است.
«سرژیو موجیکا» دبیرکل سازمان ایزو، نیز با استقبال از پیشنهاد وزیر ارتباطات گفت: این پیشنهاد را از طریق عضو ایرانی شورای فنی این سازمان پیگیری کنید تا بتواند مراحل استانداردسازی را طی کند.
موجیکا افزود: تهیه‌ی استاندارد در حوزه‌ی فناوری اطلاعات، فضای مجازی، حقوق کاربران و صیانت از کودکان در فضای مجازی بسیار لازم است.
دبیرکل سازمان بین‌المللی استاندارد در سفر سه روزه‌ی خود به ایران با معاون اول رئیس جمهوری، رئیس سازمان محیط زیست و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار و گفتگو کرد.
وی همچنین در دانشگاه علم‌وصنعت تهران پاسخگوی دانشجویان بود.
سه سازمان بین‌الملی کمیسیون بین‌المللی الکترونیک (آی.یی.سی)، اتحادیه‌ی جهانی مخابرات (آی.تی.یو) و سازمان بین‌المللی استاندارد (آی.اس.او- ایزو) در بیانیه‌ی مشترکی شعار سال ۲۰۱۸ میلادی را «انقلاب صنعتی چهارم یا تحول دیجیتال» برگزیده‌اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه