ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱ آبان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان گسست نسلی روزنامه خوانی در کشور گفت: ۷۰ درصد جمعیت زیر ۲۹ سال روزنامه و مجله نمی‌خوانند.
عباس صالحی با بیان این که میانگین مصرف رسانه‌ای در کشور ۱۹۴ دقیقه است گفت: بالاترین میزان مصرف متعلق به استان‌های کرمان و آذربایجان با ۱۵۶ و ۱۵۲ دقیقه است و میانگین استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای در کشور ۴۸ دقیقه که بالاترین میزان با ۱۱۶ دقیقه مربوط به کردستان و کمترین میزان مربوط به خراسان جنوبی هشت دقیقه است.
وی سرانه‌ی مصرف اینترنت در کشور را ۱۶۹ دقیقه برشمرد و گفت: بالاترین میزان با ۲۱۶ دقیقه مربوط به هرمزگان است و میانگین سرانه روزنامه‌های و مجلات کاغذی و اینترنتی در کشور ۲۷.۸ دقیقه در روز است و تهران و البرز با ۴۴ و ۴۳ دقیقه بالاترین میزان را دارا هستند.
صالحی یادآور شد: طبق مسیر شبکه‌های مجازی و اینترنت در پرکردن اوقات فراغت، فضای مصرف رسانه‌ای در تهران نشان می‌دهد که بیش از ۵۸ درصد روزنامه و مجله نمی‌خوانند و ۳۱ درصد مجله و روزنامه مطالعه می‌کنند.
وزیر فرهنگ با بیان اینکه ۴۲.۶ درصد مردان تهران به مطالعه روزنامه و مجلات می‌پردازند گفت: ۷۰ درصد مخاطب ۱۸ تا ۲۲ درصد روزنامه و مجلات نمی‌خوانند و ۴۶ درصد افرادی که روزنامه مطالعه می‌کنند بیش از ۴۵ سال سن دارند.
وی با اظهار اینکه گسست نسلی روزنامه خوانی در کشور در حال ایجاد شدن است گفت: بررسی‌ها سال جاری نشان می‌دهد که ۷۰ درصد جمعیت زیر ۲۹ سال در تهران روزنامه و مجله نمی‌خوانند.
صالحی یادآور شد: هنوز درصد کسانی که روزنامه‌ی چاپی را خریداری می‌کنند بالاست و ۷۲ درصد عنوان کرده‌اند که نسخه‌های چاپی را خریداری می‌کنند و نقش سن و تحصیلات در آن نقش مهمی داشته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۳۲ درصد از جامعه‌ی آماری به سوال توقف چاپ روزنامه‌ها و مجلات پاسخ مثبت داده‌اند و معتقدند عمر روزنامه‌های چاپی به پایان رسیده است گفت: ۵۵ درصد درصد مخالفت کرده‌اند و ۱۱ درصد نیز عنوان کرده‌اند که نمی‌دانم.
وی تحلیل را عامل متمایز بودن رسانه‌های کلاسیک از رسانه‌های مجازی دانست و گفت: رسانه‌های کلاسیک با تحلیل‌های برتر توانایی‌های خود را اثبات می‌کنند و قدرت آن را دارند که به سوژه‌های پایدار فکر کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه