ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۵ آذر

پرداخت عوارض آزاد راهی با اجرای سامانه الکترونیکی پرداخت عوارض آزادراه‌ها به صورت پیمایشی محاسبه می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته اعلام کرد: «این طرح به دلیل ضرورت رعایت عدالت اجرایی شده است در اصل از این پس به میزانی که خودرو در آزادراه حرکت می‌کند عوارض پرداخت می‌کند.»
محمد اسلامی تاکید کرد که این موضوع ابلاغ شده و سامانه آن نیز عملیاتی شده است. وزیر راه و شهرسازی از تخفیف‌ به خودروهای پرتردد خبر داد و گفت: «کسانی که بیش از ۴۰ مرتبه در ماه از یک آزادراه عبور می‌کنند از تخفیفاتی بهره‌مند خواهند شد. این امکان به دلیل کاهش هزینه‌های رانندگان و ضرورت رعایت عدالت صورت می‌گیرد.»
اسلامی از قابلیت جدید سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض (سپندار) یعنی قیمت‌های شناور که در آزادراه تهران شمال افتتاح خواهد شد خبر داد و گفت: «قرار است مبلغ پرداخت عوارض در ساعات مختلف روز با قیمت‌های شناور صورت گیرد. در این حالت رانندگان می‌توانند ساعتی را برای عبور و مرور انتخاب کنند که قیمت عوارض آن کمتر است.» اسلامی افزود: «در حال حاضر ۴ آزادراه را با سیستم الکترونیکی مدیریت می‌کنیم و ۶ آزاد راه دیگر آماده شده است که به زودی اتصال آن برقرار خواهد شد. علاوه بر آن ۶ آزادراه دیگر نیز در دست اقدام است که به‌زودی عملیاتی خواد شد.»
مقدمات اجرای طرح پیاده‌سازی سامانه‌ پرداخت الکترونیکی عوارض از شهریور ماه ۹۷ آغاز و اجرای طرح از آذر ماه همان سال کلید خورد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه