ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت گفتمان‌سازی در حوزه‌ی تحول دیجیتال، گفت: وزارت ارتباطات آغازگر گفتمان تحول دیجیتال در کشور است.
محمدجواد آذری جهرمی گفت: ما زیرساخت‌های مناسبی داریم اما این سوال مطرح است که از دولت الکترونیکی و فناوری اطلاعات چه استفاده‌ای می‌کنیم.
آذری جهرمی با تاکید بر اینکه باید از این فناوری در کشاورزی و سلامت و سایر حوزه‌ها استفاده شود، گفت: فناوری اطلاعات در همه‌ی دنیا در حال تحول و توسعه است.
وی با بیان اینکه مساله‌ی امروز دنیا بهره‌وری است، افزود: کشور ما از بهره‌وری پایین در رنج است این در حالی است که نگاه برخی از مدیران کشور قیمت ارز و مسائلی شبیه به آن است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از ابزارهایی که می‌تواند برای ما در این حوزه راهگشا باشد فناوری اطلاعات است.
وی با انتقاد از کسانی که فضای مجازی را فقط یک اپلیکیشن یا پیام‌رسان خاص معرفی می‌کنند، افزود: با چنین طرز تفکری تمام دستاوردهای دولت در عرصه‌ی توسعه‌ی فضای مجازی زیر سوال می‌رود.
آذری جهرمی با بیان این‌که هم‌اکنون ۵۵ درصد روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند، تاکید کرد: اینکه ایران در شاخص جهانی پیاده‌سازی دولت الکترونیکی در طی یک سال ۲۰ رتبه ارتقا داشته است، اهمیت بالایی دارد در صورتیکه در کل برنامه‌ی ششم توسعه ارتقای ۳۰ رتبه‌ای هدف‌گذاری شده است.
وی گفت: این در حالی است که تمام دستاوردهای دولت در این حوزه تحت تاثیر یک شبکه‌ی اجتماعی قرار می‌گیرد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای تاثیرگذاری در این حوزه‌ها باید اندیشکده‌های مرتبط با موضوعات مختلف داشته باشیم، گفت: باید با کمک رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف گفتمان‌سازی داشته باشیم و ما در وزارت ارتباطات گفتمان‌سازی را با موضوع تحول دیجیتال آغاز کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه عموم مردم و مسئولان در مورد تحول دیجیتال مطلع نیستند، افزود: حتی در حوزه‌ی دولت الکترونیکی برخی از مسئولان، دولت الکترونیکی را همان اتوماسیون اداری تلقی می‌کنند.
وزیر ارتباطات گفت: اگر دولت الکترونیکی پیاده شود شرکتی با سابقه‌ی ۲۸ روزه نمی‌تواند مبلغ بالایی ارز برای واردات دریافت و سوء استفاده کند.
آذری جهرمی با تاکید بر اینکه در حوزه‌ی اندیشه ابزارهای خوبی در اختیار داریم، گفت: هنوز در اینکه چگونه به این اندیشه‌ها اهمیت بدهیم و از آن‌ها استفاده کنیم دچار مشکل هستیم و بسیاری از نیروهای انسانی اندیشمند را به بهانه‌ی عدم توانایی در اجرا در پستوها قرار دادیم و نتوانسته‌ایم از ظرفیت آن‌ها به خوبی استفاده کنیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه