ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۴ خرداد

در حالی که مهم‌ترین زمان امدادرسانی هنگام بروز بحران، همان ساعات ابتدایی است، گاهی پایداری شبکه‌ی اپراتورهای تلفن همراه کمتر از حد استاندارد بوده و بعضا ارتباط‌ها دچار اختلال می‌شود. به همین دلیل رگولاتوری اپراتورها را ملزم به ارتقای شرایط سایت‌هایشان کرده است.
به گزارش ایسنا، طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، میزان پایداری شبکه‌ی اپراتورهای تلفن همراه در مواقع بحرانی از جمله رویدادهای بارش برف و زلزله و در صورت قطع ناگهانی برق، پائین‌تر از حد استاندارد است و شاهدیم که در ساعات ابتدایی، ارتباط‌ها بعضا دچار اختلال می‌شود.
در حالی که مهم‌ترین زمان دستگاه‌های امدادرسان برای پرداختن به امدادرسانی، همان ساعات اولیه‌ی پس از بروز بحران است و اگر بنا باشد در ساعات اولیه ما دچار اختلال در ارتباط باشیم، طبیعتا به تبع آن ممکن است در امدادرسانی هم دچار اختلال شویم.
ضمن اینکه اختلال در ساعات اولیه بین کاربران هیجان هم ایجاد می‌کند. کاربران وقتی می‌بینند ارتباط قطع است، تلاش بیشتری برای برقراری ارتباط می‌کنند که همین تلاش باعث می‌شود شبکه دچار اشباع شود و شبکه را به سمت ناپایداری می‌برد.
در این زمینه مجید حقی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لزوم پایداری شبکه‌ها هنگام وقوع حوادث بحرانی، اظهار کرد: بحث پایداری به قطعی برق بر می‌گردد و اینکه هنگام قطعی برق شبکه‌ها چقدر پایدار هستند. رخدادهایی که در سال گذشته رخ داد مانند زلزله‌ی کرمانشاه و بارش برف که باعث قطعی برق شد. این قطعی نباید حداقل در ساعات و دقایق اولیه تاثیری در پایداری شبکه بگذارد، ولی می‌گذارد.
وی در ادامه بیان کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد یکی از دلایل این قطعی این است که سامانه‌ها و تجهیزاتی که باید این پایداری را حفظ کنند، مثل باتری و تجهیزاتی که برق سایت‌ها را تا یک زمانی تامین می‌کنند، مناسب نیستند. زیرا درصد قابل توجهی از سایت‌ها این پایداری و تجهیزات را در بازه‌ی زمانی چند ساعته‌ای که باید تامین کنند، ندارند.
حقی بیان کرد: ما از سایت‌های مختلف در اقصی نقاط کشور بازدید میدانی کردیم و تذکراتی دادیم که تجهیزات خود را در یک بازه‌ی زمانی سه ماهه بازنگری کنند و اگر لازم است تجهیزات را جایگزین کنند تا شرایط به گونه‌ای شود که در رخدادهایی از این دست و قطعی برق، پایداری شبکه و برق در لحظه‌ی اولیه دچار اختلال نشود. همچنین در سه ماه آینده این موضوع را بررسی می‌کنیم و بنا داریم در مانورهایی مورد تست عملیاتی هم قرار دهیم و امیدواریم سال آینده قطعی‌های برق دچار اختلالات شبکه نشود.
حقی پیش از این درباره‌ی سایت‌های شبکه‌ی اپراتورهای تلفن همراه گفته بود: این سایت‌ها از نظر قطعی برق و مدت زمان پایداری باتری‌های پشتیبان و سیستم تغذیه پائین‌تر از استاندارد قابل قبول هستند و این موضوع در زمان قطعی برق ناشی از وقوع حوادث غیر مترقبه باعث عدم پایداری شبکه‌ی تلفن همراه و نارضایتی مشترکین می‌شود. به همین دلیل اپراتورها ملزم شدند شرایط استاندارد در سایت‌ها را ظرف سه ماه آینده ارتقاء دهند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه