ایران
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۶ مهر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعت گفت: فاز اول وعده ی ساماندهی پیامک‌‌های مزاحم به صورت آزمایشی امکان پذیر شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ مهندس محمد جواد آذری جهرمی اظهار کرد: قول داده بودم برای مقابله با پیامکهای تبلیغاتی مزاحم، سامانه ای راه اندازی کنیم. امروز در حاشیه ی افتتاح نمایشگاه تله کام 2017، این سامانه آغاز به کار کرد.
وی افزود برای توقف این نوع مزاحمت از مشترکانی که پیامک مزاحم دریافت می کنند خواسته ایم که شماره ی ارسال کننده ی پیامک مزاحم را به صورت رایگان به سامانه ی 195 پیامک کنند. وزیر ارتباطات تصریح کرد: این سر شماره ی سه رقمی در هر سه اپراتور کشور فعال است، بعد از ارسال گزارش لازم به فرستنده منعکس و شماره هایی که پس از بررسی مزاحم تشخیص داده شده‌اند، مسدود می شوند. همچنین مدت زمان دریافت گزارش تا انسداد احتمالی سریع در نظر گرفته شده است.
در تکمیل خبر فوق نیز به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی حسین فلاح جوشقانی افزود مشترکینی که از دریافت پیامک انبوه تبلیغاتی از شماره‌های شخصی شکایت دارند می‌توانند شماره تلفنی که پیامک تبلیغاتی از طریق آن ارسال شده است را به صورت *********۰۹ به شماره ی ۱۹۵ ارسال کنند. 
وی درباره ی نحوه ی برخورد با این شماره‌ها تصریح کرد پس از بررسی شماره ی مورد نظر و صحت سنجی موضوع، از ادامه ی ارسال پیامک‌های انبوه از طریق آن شماره جلوگیری خواهد شد. 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: ارسال پیامک به شماره ی ۱۹۵ رایگان بوده و بابت آن هزینه‌ای از مشترکین دریافت نمی‌شود. 
وی اظهار امیدواری کرد این اقدام بتواند در افزایش رضایت‌مندی مشترکین مؤثر باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه