ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ آبان

به گزارش فناوران، صبح روز گذشته سه وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی به صورت جداگانه با حضور در اتاق ایران، برنامه‌های اقتصادی خود را برای فعالان بخش ‎خصوصی تشریح کردند و بخش‎ خصوصی نیز دیدگاه و انتظارات خود را از آن‌ها عنوان کرد.
وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در دیدار خود با فعالان بخش خصوصی وعده داد که یکی از اهداف مهم او تشکیل اقتصاد هوشمند است زیرا در این صورت حلقه‌ی مفقوده کثیرالتعداد بودن متقاضیان و عرضه‌کنندگان از بین می‌‎رود و شفافیت در محیط الکترونیکی شکل می‌گیرد و با تغییر محیط از محیط اقتصاد سنتی به اقتصاد هوشمند زمینه‌ی شکل‎‌گیری بازار رقابتی را فراهم می‌‎آوریم. در ادامه بخشی از گزارش این نشست را می‎‌خوانید.
وزیر پیشنهاد وزارت اقتصاد و امور دارایی گفت: من خدمت رئیس جمهور گفته‌ام که در استفاده از افراد و صاحب نظران دچار کور رنگی سیاسی هستم، بخشی از مفاسد از بومی‌گرایی به وجود می‌آید.
دژپسند با بیان اینکه یکی از برنامه‌های من تشکیل هسته‌های اندیشه‌ورزی و سیاست‌زایی است، اظهار داشت: اگر این توفیق نصیب من شود که بر این کرسی بنشینم، این جلسه برای من آخرین جلسه نخواهد بود و اصلا تیپ من با جلسات تشریفاتی سازگاری ندارد.
وی افزود: در یک جلسه در وزارت کشور به عنوان یک صاحب نظر در آنجا گلایه‌ای که از روسای اتاق سه گانه داشتم، این بود که اگر لحظاتی برای شما فرش ملی باز نشد شما باید سینه خیز جای خود را در حکمرانی ملی باز کنید. وی تصریح کرد: هدف من موثرسازی شورای گفت‌وگو است، و اگر لایحه‌‎ای و مصوبه‌‎ای از دولت می‌خواهد باید آن را مدیریت کرد. وزیر پیشنهادی اقتصاد اظهار داشت: بخش ‎خصوصی باید سینه خیز جایش را باز کند و طبیعی است که من دولتی از بزرگ بودن حوزه ام لذت ببرم.
وی گفت: یکی از مسایلی که من در برنامه پیش‌‎بینی کرده‌ایم که دارندگان کارت طلایی در شرایط نرمال، بیش از دو روز نباید در صف انتظار وزیر باشند. وی ادامه داد: یکی از اهداف من تشکیل اقتصاد هوشمند است زیرا در این صورت حلقه‌ی مفقوده کثیرالتعداد بودن متقاضیان و عرضه کنندگان از بین می‌‎رود و شفافیت در محیط الکترونیکی شکل می‌گیرد و ما با تغییر محیط از محیط اقتصاد سنتی به اقتصاد هوشمند زمینه‌ی شکل‎‌گیری بازار رقابتی را فراهم می‌‎آوریم.
وی افزود: من در برنامه‌ی ششم از نظام شناور ارزی دفاع کردم، ولی امروز شرایط فرق دارد و برای اینکه بخش ‎خصوصی به جایگاه خودش برسد، شما به ما مشاورت دهید.
وی گفت: استفاده از نفت را باید استقراض تلقی کنیم و چه روشی را داشته باشیم که مالیات بگیریم بدون اینکه فشار مالیاتی به وجود بیاید. نرخ مالیاتی را افزایش ندهیم، اما پایه‌های مالیاتی را باید افزایش و رسیدن به این مسایل از طریق مشورت شما امکان‌پذیر است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه