سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ شهريور

اعلامیه‌ی مبهمی، کوالکام می‌گوید نسل بعدی "پلتفرم موبایل پرچمدار" موبایل‌های 5G را توسعه می‌دهد که Snapdragon x50 را با راه حل سیستم تراشه‌ی 7 نانومتری ترکیب می‌کند. کوالکام انتظار دارد این پلتفرم جدید در گوشی‌های هوشمند "premium tier" در نیمه‌ی اول ۲۰۱۹ ظاهر شوند و این امکان که هات اسپات موبایل وعده داده شده برای پایان سال ۲۰۱۸ ممکن است از یک چیپست دیگر استفاده کند را باز گذاشته است.
در حالیکه کوالکام نام و دیگر جزئیات پلتفرم جدید 5G را در هاله‌ای از ابهام گذاشته، شایعات منتشر شده در مورد Snapdragon 865 از تابستان ادعا می‌کند کوالکام احتمالا تصمیم به کنار گذاشتن Snapdragon 855 به دلایلی نامعلوم بگیرد. از طرف دیگر، در اوایل ماه آگوست، مدیر اجرایی Lenovo گفته بود این شرکت از Snapdragon 855 در ساخت "اولین تلفن همراه 5G جهان" استفاده می‌کند.
از میان اطلاعات منتشر شده می‌توان به این نتیجه رسید که کوالکام اعتقاد دارد تا زمانیکه Snapdragon 855 در اولین هات‌اسپات‌های 5G استفاده می‌شوند، گوشی‌های هوشمند 5G به جای آن، پلتفرم جدید بی‌نام را می‌پذیرند.
لوازم جانبی 5G Moto Mod متعلق به Motorola با دو مودم مجزای کوالکام – یکی 5G و دیگری 4G – در آینده معرفی می‌شوند و بسته‌ی باتری داخلی آن، به اضافه‌ی تمامی سخت‌افزارهای داخلی Moto Z3 به آن بستگی دارند.
همانطور که گوشی‌های هوشمند پرچمدار به سمت باریک و سبک‌تر شدن می‌روند، این تراشه‌ساز احتمالا بر روی کاهش حجم و نیاز انرژی اجزایش کار می‌کند، در این صورت محصولات آن برای جاگیری در داخل دستگاه‌های کوچک‌تر مناسب می‌شوند.
جزئیات کامل پلتفرم جدید در سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۸ اعلام می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه