تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۵ اسفند

به گزارش مهر به نقل از انگجت، ولوو تا ۲۰۳۰ میلادی فقط خودروهای الکتریکی می‌فروشد و به عبارت دیگر فروش خودروهای بنزینی را زودتر از شرکت‌های دیگر پایان می‌دهد.
همچنین این شرکت تصمیم دارد خودروهایش را به طور آنلاین بفروشد تا به طور مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار کند. این درحالی است که ولوو قصد داشت تا ۲۰۲۵ میلادی حداقل ۵۰ درصد ظرفیت خود را به تولید خودروهای برقی اختصاص دهد و تصمیم جدید در همان راستا است. طبق بیانیه ولوو، این شرکت اعتقاد دارد بازار وسایل نقلیه با موتور احتراقی در کاهش کوچک شدن است.
هنریک گرین مدیر ارشد فناوری ولوو در این باره می‌گوید: هیچ آینده بلند مدتی برای خودروهای احتراقی متصور نیست. تصمیم داریم به یک خودروساز برقی تبدیل شویم و فرایند انتقال در این مسیر تا ۲۰۳۰ اتفاق می‌افتد.
قیمت گذاری به طور مرکزی کنترل می‌شود و مشتریان از طریق وب سایت در خانه یا نمایشگاه وسیله نقلیه مورد نظرشان را سفارش دهند.
این درحالی است که ولوو سعی دارد تا مسیر فعالیت‌های تسلا را طی کند. از سوی دیگر شرکت فورد نیز تصمیم دارد تا ۲۰۳۰ میلادی موتورهای بنزینی را در خودروهایش حذف کند. البته این طرح فقط در اروپا اجرا خواهد شد.
از سوی دیگر جنرال موتورز نیز اعلام کرده تا ۲۰۳۵ میلادی فقط خودروهای برقی عرضه می‌کند. فولکس واگن نیز تعهد کرده تا ۲۰۲۵ میلادی ۱.۵ میلیون خودروی برقی بفروشد. مرسدس بنز نیز طرح خود برای ساخت ۶ خودروی تمام برقی در چند سال آینده را اعلام کرده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه