گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن

در تلاش برای بهبود اعتبار عمومی‌اش پس از یک سال بسیار سخت، فیسبوک یکی از منتقدان سابق دو آتیشه‌اش را عضو این گروه می‌کند.
از ماه آینده، Nate Cardozo، مشاور بنیاد مرزهای الکترونیکی (EFF) به واتس‌اپ، اپ چت رمزنگاری فیسبوک، می‌پیوندد. Cardozo اخیرا مقام مشاور ارشد امنیت اطلاعات را در EFF داشت، وی در آنجا ارتباط نزدیکی با سازمان‌ها در مورد سیاست‌های امنیت سایبری داشت. Cardozo کارشناس قانون فناوری و آزادی‌های مدنی است و هم اکنون با شرکت‌های خصوصی در زمینه‌ی سیاست‌های حفظ حریم خصوصی که از حقوق کاربران محافظت می‌کنند، کار می‌کند.
Cardozo در پستی فیسبوکی در مورد جابجایی‌اش نوشت:
اگر در مورد من همه چیز را می‌دانید، می‌دانید که این جابجایی ساده‌ای نیست. پس از اینکه فیسبوک در سال گذشته حریم خصوصی را نقض کرد، من نیز به شدت از آن شاکی بودم. اما تیم حفظ حریم خصوصی که من به آن‌ها می‌پیوندم، من را به خوبی می شناسند و به خوبی می‌دانند که من چه احساسی در مورد سیاست‌های فناوری، حریم خصوصی، و پیام‌رسانی رمزنگاری شده دارم. و این چیزی است که آن‌ها در مدیریت حریم خصوصی واتس‌اپ می‌خواهند و من نتوانستم این فرصت را از دست بدهم.
استخدام Cardozo در زمان حساسی رخ می‌دهد: هفته‌ی گذشته، نیویورک تایمز گزارش کرد فیسبوک تمایل به ادغام WhatsApp، Instagram، و Messenger دارد. این تغییر بزرگ باعث خوشحالی برخی افراد و در مقابل نگرانی برخی دیگر شد، چراکه نمی‌دانستند معنای این ادغام چیست. بنابراین شاید بتوان نتیجه گرفت استخدام افراد منتقد راه مناسبی برای ایجاد اعتماد در این بین است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه