تکنولوژی
سارا محمد علیئی۶:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۰ تير

به گزارشی از ای ست، صاحبان iPhone, iPad, Apple Watch، iPod  مورد حمله تبهکاران ، با دریافت اسپم هایی در ایمیل خود مواجه شده اند.آن ها می گویند به احتمال زیاد این ویروس از طریق سرویس iTunes به گوشی آن ها منتقل شده است و به آن ها اخطار فوری جهت  بررسی اطلاعات شخصی و بانکی را می دهد.

چگونه

این هرزنامه با  نام سرویس اطلاع رسانی اپل ارسال می شود و حاوی مطلبی با مضمون" در صورتی که اطلاعات حساب کاربری خود را در iTunes بروزرسانی نکنید، حساب کاربری iTunes خود را از دست خواهید داد.

این نامه همچنین حاوی لینکی به سایتی فیشینگ، با تقلید از طراحی صفحه iTunes می باشد که کاربر را وادار به وارد کردن اپل آی دی و رمز عبور و اطلاعات شخصی دیگر می کند.
پس از پر کردن فرم اطلاعات شما به صفحه تایید اعتبار iTunes راهنمایی می شوید.
فیشینگ  شامل مواردی از نقض حریم خصوصی افراد است که به مفهوم تلاش سارقان اینترنتی برای به دست آوردن اطلاعات حساس و محرمانه کاربران  مانند کلمات عبور، شماره حساب های بانکی، شماره  PIN  و غیره توسط وب سایت های جعلی و به ظاهر مشروع به کار برده می شود.

حفاظت از اطلاعات

کارشناسان توصیه می کنند تا از نرم افزار آنتی ویروس با قابلیت ضد فیشینگ استفاده شود و حتما گزارش این نوع کلاهبرداری را به ایمیل reportphishing@apple.com ارسال نمایید.
سرویس ضد فیشینگ  Anti-phishing در ضدویروسESET  به حفاظت در مقابل صفحات جعلی و یا غیر ایمن می پردازد و صفحاتی را که از نظر نوع محتوا فیشینگ تشخیص دهد را مسدود می کند.
پایگاه داده های(database) ضد فیشینگESET  روزانه به طور منظم هر 20  دقیقه یکبار بروز رسانی می شود (بطوری که  رایانه  کاربران اطلاعات جدید را در هر بروزرسانی  دریافت و تهدیدات فیشینگ جدید به پایگاه داده های  ضدویروس اضافه می شود).

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با بزرگترین طراح کمپانی اپل آشنا شوید