امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد

جمعه شب، ویروس کامپیوتری چندین بار باعث توقف کار کارخانه‌های تایوانی تولید نیمه هادی شد، و این کارخانه را با یکی از شدیدترین خرابکاری‌ها از زمان افزایش تولید تراشه برای آیفون‌های آینده‌ی اپل مواجه ساخت.
تنها سازنده‌ی پردازنده‌ی اصلی آیفون گفت تعدادی از ابزارهای ساخته شده‌ی آن آلوده شده‌اند، و در حالیکه این شرکت با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و برخی از محصولات را دوباره ساخته است، تعدادی از تولیدات آن تا اواخر یکشنبه هنوز دوباره راه‌اندازی نشده‌اند. این شرکت در بیانیه‌ای اضافه کرد، این ویروس توسط هکرها ایجاد نشده است.
مشخص نیست چه کسی TSMC را هدف قرار داده است، این شرکت بزرگ‌ترین سازنده‌ی قطعات الکترونیکی و تراشه برای شرکت‌هایی چون اپل و کوالکام است. این اولین‌بار است که تسهیلات و محصولات TSMC این طور تحت تاثیر ویروس قرار گرفته‌اند که به شکلی یادآور حملات سایبری WannaCry در سال ۲۰۱۷ است؛ حمله‌ای که شرکت‌های زیادی را در اطراف جهان مجبور به تعلیق عملیات‌شان برای دور ماندن از این بدافزار کرد.
TSMC در حال کار بر روی راه‌حل‌هایی برای حل این مسئله است، اما درجه‌ی تاثیرپذیری از کارخانه‌ای به کارخانه‌ای دیگر متفاوت است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه