ترفند و آموزش
رضا حسن زاده۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان

زمانی که سیستم شما به دلایلی از جمله حمله بد افزارها شدیدا کند و فاقد عملکرد مطلوب شده است، بهترین حالت آن است که یک وضعیت مطلوب را از پیش تعیین کرده باشید تا بتوانید ویندوز را به آن حالت باز گردانید. در این حالت تنها راه این است که از قبل ویندوز خود را در حالت Deep Freeze قرار داده باشید. اما Deep Freeze کردن ویندوز و ابزارهای آن به چه ترتیب است؟
بر خلاف حالت Factory Reset که منجر به پاکسازی همه داده‌ها و باز‌گرداندن سیستم به حالت اولیه آن است، حالت Deep Freeze وضعیت مطلوبی است که می‌توانید در هنگام بروز اشکال در کار سیستم به هر دلیلی، ویندوز خود را به آن حالت Restore کنید، بدون آنکه داده‌های خود را از دست بدهید.
هرچند ویندوز ۸ خود از ابزاری داخلی برای Restore کردن و باز‌گرداندن سیستم به حالت مطلوب برخوردار است، ‌این ابزار ‌برخی ضعف‌های اساسی دارد و در نتیجه باید به دنبال نرم‌افزارهایی بود که این مورد را برای کاربران به سهولت و با امکان بیشتری امکان پذیر سازد.
حالت Deep Freeze چیست و چرا به آن نیاز است؟
در واقع حالت Deep Freeze حالتی است که کاربر می‌خواهد ویندوز خود را به آن Restore کند و این وضعیت زمانی موضوعیت دارد که بر اثر تغییرات اساسی در کار ویندوز از جمله به دلیل آلودگی به بدافزار‌ها، نجات ویندوز در حالت دیگری به غیر از نصب دوباره سیستم عامل ممکن نباشد.
بردن ویندوز به حالت Deep Freeze هم برای نهاد‌ها و شرکت‌ها و هم برای کاربران عادی کاربردی و یکی از راه‌حل‌های امنیتی برای نجات سیستم است.


اما در حالی که یکی چند از نرم‌افزارهای تجاری و حرفه‌ای برای بردن ویندوز به این حالت وجود دارد ـ از جمله معروف‌ترین آن‌ها یعنی Deep Freeze ـ ‌تعدادی ابزار رایگان با امکانات مناسب نیز در این میان وجود دارد که بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانند ویندوز شما را به حالت Deep Freeze ببرند.

۱ . Steadier State

این نرم‌افزار‌ مخصوص ‌ویندوز ۷ طراحی شده است. نام آن بر‌گرفته از Windows SteadyState است که ابزاری رایگان برای Deep Freeze کردن ویندوز XP و Vista تولید شده توسط مایکروسافت است؛ اما این ابزار دیگر از سوی مایکروسافت پشتیبانی نشد و اکنون برای استفاده در نسخه‌های جدید‌تر سیستم عامل ویندوز کاربردی ندارد.


نکته جالب در خصوص Steadier این است که پس از تنظیم آن برای Deep Freeze هر بار که سیستم شما Reboot می‌شود، می‌توانید آن را به بهترین حالت ممکن Restore نمایید. این ابزار یکی از بهترین و ساده‌ترین ابزارهای Deep Freeze است؛ اما همان گونه که گفتیم برای ویندوز 7 طراحی شده.
برای دانلود این ابزار رایگان به اینجا مراجعه کنید.

2 . Reboot Restore RX

این نرم‌افزار از دو نسخه تجاری و رایگان برخوردار است؛ اما نسخه رایگان آن به رغم محروم بودن از امکاناتی نظیر Restore کردن طبق زمان‌بندی، بروزرسانی‌های اساسی و مدیریت Remote، ولی کار اصلی خود را به خوبی انجام می‌دهد.


این ابزار از نسخه ۲۰۰۰ تا ویندوز ۸ را پشتیبانی می‌کند و همچنین برای هر دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی مناسب است و تا به امروز همواره بروزرسانی شده. تفاوت اساسی این ابزار با سایر ابزارهای دیگر در این است که از سیستم عامل Mini خود برای عملکرد در سطح Sector در حافظه استفاده می‌کند. این امر منجر به اطمینان از یکپارچگی رکورد‌ها در Restore می‌شود.
برای دانلود این ابزار به اینجا مراجعه کنید.

3 . ToolWiz Time Freeze

یکی از بهترین نکات در مورد این ابزار، سادگی و سهولت در استفاده از آن است. تمام آنچه لازم دارید، این است که تیک مربوط به یک گزینه را بزنید تا نرم افزار کار خود را آغاز کند. می‌توانید این ابزار را به گونه‌ای تنظیم کنید که با راه‌اندازی ویندوز اجرا شده یا اینکه با هر بار Boot سیستم فعالیت خود را آغاز کند.


همچنین می‌توانید این نرم‌افزار را با ‌یک گذرواژه امن سازید تا شخص دیگری نتواند تنظیمات آن را تغییر دهد. این ابزار از نسخه XP تا 8.1 را پشتیبانی می‌کند و همچنین گفته می‌شود ‌از نسخه 10 ویندوز نیز به خوبی پشتیبانی خواهد کرد.
برای دانلود این ابزار به اینجا مراجعه کنید.
واقعیت آن است که Deep Freeze ساختن ویندوز در مواقع حساس به شدت کاربردی است. با بردن ویندوز در این حالت، دیگر هیچ نگرانی از خرابی عملکرد سیستم و ویندوز خود نخواهید داشت، زیرا در هر صورت ‌خواهید توانست ‌سیستم خود را با یک Restore ساده نجات دهید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
roozbeh
۴:۴۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۶ مرداد
Man az shadow defender estefadeh mikonam alan az sale 2012 hastesh keh windowsam ro avaz nakardan kheyli ham azash ruziyam ghabl az oun hey hardam misoukht va ye rooze khosh nadashtam har chand gofteh shodeh keh password e deep freeze be ruhati hack misheh vali be nazare man behtareh keh ye anti virus rayegan ham touye system busheh keh bazi az crack hu bad jouri system ro aziyat mikonan mitounin antivirus kgodetoun ro be sourate offline update konin man az antivirus micro soft estefadeh mikonam va hafteh ye yak bar update offline mikonam doustan alan 4 sale keh windiwsam ro avaz nakardam fekr konam buyad systemam touye record hu ye gines sabt besheh
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

حضور پر رنگ ایرانی ها در نظر سنجی مایکروسافت