اپلیکیشن
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۷ تير

امکان پرسیدن سوال در استوری‌های Instagram که به‌ تازگی به این شبکه اجتماعی افزوده‌ شده است، دردسر بزرگی را برای کاربرانش ایجاد کرده است. پس‌ از اینکه بسیاری از کاربران در پاسخ به سؤال دوستان و اطرافیانشان، کامنت‌ها را نوشتند، مشخص شد که پاسخ سؤال‌ها به‌صورت ناشناس برای پرسشگر ارسال نمی‌شود بلکه هویت فرد پاسخ‌دهنده برملا خواهد شد.
این ویژگی شباهت بسیاری با سرویس Ask.fm دارد اما در آنجا، کاربران می‌توانند با مطرح کردن سؤال پاسخ‌های متفاوتی را از افراد ناشناس دریافت نمایند. در واقع ایده‌ی عملکرد سؤالات ناشناس این است که مردم می‌توانند از یکدیگر سؤال‌هایی را بپرسند که در زندگی عادی هرگز شجاعت پرسیدن و یا پاسخ دادن به آن‌ها را نداشته‌اند. با این‌ حال، در طول زمان، "سؤالات" وسیله‌ای برای توهین به افراد مورد استفاده قرار گرفت؛ اما جالب است بدانید اگر این ویژگی در Ask.fm طور کامل ناشناس بود، سؤال در Instagram به‌ صورت عمومی ظاهر می‌شود.
با اضافه شدن این ویژگی، کاربران شبکه‌ی اجتماعی شروع به ارسال پیام به دوستان و دشمنان خود کردند. پس از نوشتن ده‌ها پیام غیردوستانه در اینستاگرم، کاربران متوجه شدند که هیچ‌گونه تابعی برای ناشناس بودنشان تعریف‌ نشده است. آن‌ها به‌ راحتی در مورد زندگی دوستان و علاقه‌مندی‌های آن‌ها نظر می‌دادند و حتی مطالبی ناراحت‌کننده را برای فرد ارسال کردند. متأسفانه، پس از اطلاع این موضوع بسیاری از دوستان و بستگان احساس منفی نسبت به یکدیگر پیدا کردند و بسیاری از کاربران نیز از ویژگی جدید که سبب شده بود تا در مقابل دوستانشان شرمنده شوند، شکایت کردند. مدیران این شبکه قول داده‌اند مشکل موجود را به‌ زودی برطرف نمایند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه