ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۲۰ ارديبهشت

باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز جزو ارزشمندترین منابع طبیعی کشور به شمار می روند که مدت ها است پس از مهاجرت صدا و سیما از سیستم پخش آنالوگ به دیجیتال بدون استفاده باقی مانده‌اند.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،این باندها، شعاع وسیع تری از موقعیت جغرافیایی را پوشش می دهند و هر اپراتور یا بهره برداری که از آنها استفاده کند، می تواند خدمات ارتباطی خود را با ویژگی های منحصر به فرد و ویژه ای ارایه دهد.
از مهم‌ترین ویژگی های باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز این است که  به تجهیزات کمتری نیاز دارد و سرمایه گذاری موردنیاز برای حداکثرسازی پوشش شبکه تلفن همراه را به شدت کاهش می دهد.
از آنجایی که به رغم گسترش وسیع شبکه های تلفن همراه در کشور هنوز هم به دلیل شرایط جغرافیایی و شهرسازی در کشور، بسیاری از نقاط کور هستند و تحت پوشش قرار نگرفته اند، این باندهای فرکانسی از نظر فنی، قابلیت نفوذ بیشتری دارند بطوریکه می توانند مشکل آنتن دهی در داخل بیشتر خانه ها یا در جاده های بین شهری را حل کنند.
ضمن اینکه با استفاده از این فرکانس ها می توان با سرعت بیشتر، خدمات بهتری را به کاربران ارایه کرد، هزینه تمام شده خدمات برای اپراتورها و مردم نیز کاهش می یابد.
گفتنی است، ترافیک و اختلال کنونی ناشی از تراکم مانند افزایش دو لاین تازه به یک اتوبان در فرکانس های کنونی کمتر خواهد شد و از آنجایی که ارتباط رسانی به روستاها و نقاط محروم کشور یکی از مهمترین دغدغه های مدیران کشور است، بسیاری از روستاهای ایران به سادگی و با هزینه کمتری به اینترنت و خدمات ارتباطی دسترسی خواهند داشت.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه