نرم افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۶ آبان

همان‌طور که وعده داده شد، Twitter  ویژگی‌های جدید بیشتری در دفاع از آزار و اذیت و سوء استفاده‌ی آنلاین ارائه داده است. ۳۱۷ میلیون کاربر فعال ماهانه‌ی این سرویس قادر به استفاده از ویژگی Mute در ناتیفیکیشن‌ها و جلوگیری از توئیت کردن بر اساس کلمات کلیدی خاص، عبارات و مکالمه‌ها هستند. این شرکت همچنین قابلیت‌های گزارش دادن و اجرایی‌اش را تقویت می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد راهی مستقیم‌تر برای گزارش رفتار نفرت‌انگیز و بازآموزی تیم‌های پشتیبانی در سیاست‌های خود داشته باشند.
ویژگی Mute را Twitter سال ۲۰۱۴ به سرویس خود اضافه کرد. بر اساس آن، در پروفایل هر کاربر یا برند در Twitter، یک گزینه جدید وجود دارد که آن فرد یا برند را Mute می‌کند. این کار  سبب می‌شود تا توئیت‌ها و ریتوئیت‌های آن کاربر در تایم‌لاین Twitter شما نشان داده نشود. حال برای کلیه‌ی کاربران، امکانی فراهم شده تا ناتیفیکیشن‌های دریافتی خود را فقط به افرادی که دنبالشان می‌کنند، محدود نمایند. این گزینه می‌تواند توئیت‌‌های افراد غریبه و کاربرانی که به قصد سوء استفاده و آزار رسانی در Twitter فعالیت می کنند را از میان بردارد.
از سوی دیگر، اگر آزار و اذیت مربوط به موضوع خاص یا کلمه کلیدی باشد چه باید کرد؟ Twitter در حال گسترش این گزینه با تمرکز بر روی کلمات، هشتگ‌ها و تمام مکالمات است. مهم نیست که آیا کلمات کلیدی با حروف بزرگ هستند یا خیر؛ کافی است تنها یک بار واژه‌ی مورد نظر را وارد کنید. خواهید دید کلیه‌ی توییت‌های مرتبط Mute می‌شوند. علاوه بر آن، اگر شما کلمه‌ی کلیدی را Mute نمایید، هشتگ‌های مرتبط نیز تحت تاثیر قرارگرفته و از این طریق راه گریز سوء استفاده‌کنندگان را مسدود خواهد کرد.
برای فعال شدن این قابلیت پیشرفته، به تنظیمات برنامه‌ی خود بر روی  iOS ،Android و یا نسخه‌ی وب این سرویس بروید، tab ناتیفیکیشن را انتخاب و بر روی Muted words یا Mute specific words from your Notifications تپ کنید. چنانچه آزار و اذیت در اطراف مکالمات ویژه‌ی شما اتفاق افتاده، می‌توانید جلوی آن‌ را از طریق تنظیمات توئیت خود بگیرید.
این قابلیت‌ها چندان جدید نیستند اما Twitter با این کار قصد داشته تا همان ابزار مدیریتی که به حساب‌های کاربری تأیید شده‌ی خود در طول این سال‌ها ارائه کرده را برای کاربران معمولی هم به ارمغان بیاورد.

برچسب هاTwitter
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

توئیت‌ها در نتایج جستجو گوگل در موبایل