ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۳ اسفند

وزیر ارتباطات گفت: ٣٠ درصد خطوط تلفن ثابت ظرفیت ارائه‌ی اینترنت با سرعت بیش از ٢ مگابیت را ندارند. به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی با حضور در برنامه‌ی تلویزیونی دورهمی درمورد اختلالات و عدم کیفیت سرویس‌های ارتباطی توضیح داد.
وی گفت: یکی از مشکلات موجود بر سر آنتن‌دهی تلفن همراه ممانعت مردم با نصب دکل‌های موبایل به دلیل داشتن ذهنیت غلط از آسیب‌زا و مضر بودن این آنتن‌ها است.
جهرمی افزود: از سوی دیگر در زمینه‌ی توسعه‌ی فیبر نوری نیز مشکلاتی داریم و به‌ طور کل اوضاع تلفن ثابت از موبایل بدتر است. هم‌اکنون ٣٠ درصد خطوط تلفن ثابت ظرفیت ارائه‌ی سرویس اینترنت بالاتر از ٢ مگابیت بر ثانیه را ندارند و باید در این بخش سرمایه‌گذاری روی توسعه‌ی فیبر به‌ جای سیم مسی انجام شود.
وزیر ارتباطات شاه‌کلید حل این دو مشکل را تعامل با شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: البته اینکه هر یک از ٣ اپراتور بخواهند برای خود در هر جا دکل بزنند اقدامی منسوخ‌شده در کل دنیا است و باید به‌ صورت واحد و در مکان‌هایی که از سوی شهرداری در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود این اقدام صورت گیرد.
وی بابیان اینکه هم‌اکنون ١٢٤٢ شهر کشور پوشش موبایل باند پهن دارند گفت: در مردادماه امسال ٥٦ درصد شهرهای کشور مجهز به نسل چهارم موبایل بودند که در دهه‌ی فجر امسال این پوشش کامل شد و هم‌اکنون در کل کشور اینترنت موبایل نسل چهارم و سوم وجود دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه