ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۹ بهمن

به گزارش مهر، به نقل از سازمان فضایی ایران، مرتضی براری در بازدید از مرکز فضایی ماهدشت کرج گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ارزشمند مرکز فضایی ماهدشت، یکی از اولویت‌های سازمان فضایی ایران، ارتقاء جایگاه این مرکز فضایی است.
رئیس سازمان فضایی ایران تاکید کرد: این مرکز باید با هدف ارائه‌ی خدمات در جهت رفع مشکلات و مسائل کشور مانند مدیریت بلایا، کم آبی، آلودگی هوا، گرد و غبار و غیره با استفاده از داده‌های فضایی فعالیت‌های خود را توسعه دهد.
براری با تاکید بر لزوم اثرگذار بودن داده‌های دریافتی فضایی در مرکز ماهدشت اظهار داشت: افزایش کیفیت خدمات ارائه شده باعث افزایش سهم سازمان فضایی ایران از بازار و اقتصاد فضایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه از نیروی انسانی بسیار خوبی در این حوزه برخوردار هستیم ادامه داد: باید از مهارت و دانش این نیروی کارآمد در جهت ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده در حوزه‌ی فضایی، استفاده کرد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با توجه به اینکه کشور ما در میان ۱۰ کشور بلاخیز دنیا است، ضروری به نظر می‌رسد که کاربرد فناوری فضایی در مدیریت بلایا مورد توجه قرار گیرد و اطلاعات و داده‌های مناسب با این بلایا اخذ و در اختیار کاربران قرار گیرد.
وی یکی از اهداف و برنامه‌های سازمان فضایی را کاهش تصدی‌گری و افزایش تسهیل‌گری در حوزه‌ی فضایی دانست و گفت: ایجاد بستر مناسب برای توسعه‌ی کسب‌وکارهای نوپا و تقویت بخش خصوصی از وظایف و برنامه‌های سازمان فضایی ایران و مرکز فضایی ماهدشت است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه