ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

به گزارش بورس‌نیوز، سود تحقق یافته در نیمه‌ی نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۲۲ درصدی داشته و این موضوع نشان‌دهنده‌ی افزایش درآمدهای عملیاتی این شرکت بوده است. این روند تداوم خواهد داشت و به آینده بسیار خوشبین هستیم.
سهم شرکت ارتباطات سیار ایران «همراه» که از ابتدای مردادماه تاکنون رشد تقریباً ۳۰ درصدی در کارنامه خود ثبت کرده، در ۶ ماهه‌ی نخست امسال ۱۸۵۷۰ میلیارد ریال سود خالص محقق ساخته که عمدتاً ناشی از رشد ۱۸ درصدی درآمدهای عملیاتی بوده است. این شرکت این روزها شایعه‌ی احتمال تغییرات مدیریتی و خروج سهامدار عمده را هم به دنبال دارد.
باوجود خدمات مناسب مکالمه و اینترنت از سوی همراه اول به زائرین در روزهای منتهی به اربعین که البته جای تقدیر هم دارد، این روزها برخی مشترکان گلایه‌هایی مطرح می‌کنند. از ایراداتی که به همراه اول وارد شده این است که چرا ارائه‌ی خدمات و سرویس‌دهی در کشور عراق امکان‌پذیر است؛ ولی کیفیت خدمات ارائه‌ شده در بسیاری از مناطق کشور هنوز پایین است؟
شاهین آرپناهی مدیرکل ارتباطات شرکت همراه اول در این خصوص بیان کرد: در رابطه با این موضوع توجه به چند نکته ضروری بوده که نخست آنکه همراه اول، امسال در کشور عراق توسعه‌ی شبکه انجام نداده و برای ارائه‌ی خدمات به زائرین از زیرساخت‌های کشور عراق استفاده‌ شده است.
وی ادامه داد: جلساتی با مسئولان و اپراتورهای عراقی برگزار شده تا بابت کیفیت خدمات ارائه‌ شده به مشترکین به اطمینان خاطر رسیده و زیرساخت‌های مورد نیاز و ظرفیت‌سازی شبکه‌ای نیز صورت بپذیرد ضمن آنکه از سوی همراه اول تخفیفات لازم برای زائرین در نظر گرفته شد؛ لازم به ذکر است که بخشی از زیرساخت‌های موردنیاز در مرزها، امکانات موقت بود و درواقع همراه اول در کشور عراق زیرساختی ایجاد نکرده است.
وی افزود: با اتمام فاز هفتم توسعه، اینترنت نسل ۴ در تمامی شهرهای کشور توسعه‌ یافته و ۱۲۴۶ شهر به LTE دسترسی دارند؛ توسعه‌ی شبکه‌ی همراه اول در کمتر از ۲ سال انجام‌ شده و این اقدام بزرگی است؛ در هر نقطه‌ای هم که امکان توسعه‌ی ظرفیت فراهم باشد، همراه اول پیشگام بوده است؛ مثال بارز این امر توسعه‌ی شبکه در استادیوم آزادی بوده که در آستانه دربی اخیر اجرایی شد و هم مردم و هم خبرنگاران می‌توانند از پوشش‌های شبکه‌ای باکیفیت مناسب استفاده کنند.
مدیرکل ارتباطات همراه اول در ادامه، ضمن تأکید بر لزوم سودآوری و توجیه‌پذیری اقتصادی طرح‌ها اظهار داشت: اپراتورها یک سری وظایف حاکمیتی دارند که حتی در صورت عدم توجیه‌پذیری اقتصادی، می‌بایست اجرا شود و نمونه‌ی آن ارائه‌ی خدمات در مناطق روستایی دور افتاده و جاده‌های کم تردد است که با وجود عدم سودآوری در بسیاری از موارد، زیرساخت‌های موردنیاز جهت خدمت‌دهی در آن مناطق ایجاد کرده‌ایم.
وی افزود: ولی در هر حال تحقق سایر انتظارات و خواسته‌های مردم در اقصی نقاط کشور، منوط به آن است که به مسائل مالی و ابعاد تجاری هم توجه شود. ایران کشور گسترده‌ای است و اقدامات مناسبی هم در راستای توسعه‌ی شبکه در کشور صورت گرفته و خدمات ارائه‌ شده توسط همراه اول با استانداردهای جهانی فاصله‌ی چندانی ندارد.
آرپناهی در خاتمه در پیش‌بینی روند آتی شرکت گفت: رشد سود محقق شده که در گزارش ۶ ماهه نیز مشخص است، بهترین خبر برای سهامداران خواهد بود. سود تحقق‌ یافته در نیمه‌ی نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۲۲ درصدی داشته و این موضوع نشان‌دهنده‌ی افزایش درآمدهای عملیاتی شرکت بوده است. این روند تداوم خواهد داشت و به آینده بسیار خوش‌بین هستیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه