ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ خرداد

به گزارش مهر، به نقل از سازمان فضایی ایران، مرتضی براری در بازدید از برخی از پروژه‌های طراحی و ساخت ماهواره‌های بومی گفت: در حال حاضر چندین پروژه‌ی ماهواره‌ای در دستور کار مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور بوده که امیدواریم در سال جاری با تداوم روند کنونی پیشرفت کار، شاهد اتمام برخی از این پروژه‌ها بوده و مابقی نیز در ابتدای سال آتی به پایان برسند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با توجه به برنامه‌ی راهبردی تدوین شده برای توسعه‌ی ماهواره‌های بومی تا افق چشم‌انداز ۱۴۰۴، پروژه‌های جدیدی نیز در سال جاری و سال‌های آتی تعریف و اجرایی خواهد شد تا در افق چشم‌انداز، شاهد تامین بخش عمده‌ای از نیازهای فضایی کشور از طریق ماهواره‌های بومی باشیم.
رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه روند کنونی اجرای پروژه‌های ماهواره‌ای مورد رصد و پایش دائمی سازمان فضایی ایران قرار داشته و روند کنونی پیشرفت کار، می‌تواند جبران‌کننده‌ی بخشی از عقب‌ماندگی در این حوزه باشد، از تامین منابع اعتباری مورد نیاز این پروژه‌ها در سال جاری خبر داد.
براری گفت: موضوع ساخت ماهواره‌های بومی به عنوان اولویت اول برنامه‌ی توسعه‌ی فضایی کشور مدنظر سازمان فضایی و وزارت ارتباطات است.
وی با اشاره به اینکه توسعه‌ی فناوری فضایی و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز این بخش با جدیت در دستور کار سازمان فضایی قرار دارد، اظهار داشت: در حال حاضر روند توسعه‌ی ماهواره‌های بومی کشور نه تنها در سطح دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به عنوان مجریان پروژه جریان دارد،‌ بلکه این فعالیت‌ها منجر به شکل‌گیری طیف گسترده‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان شده که در امر طراحی و ساخت اجزا و المان‌های مورد استفاده در ماهواره‌ها فعالیت می‌کنند.
براری گفت: برخی از این شرکت‌ها محصولات خود را از مرحله‌ی تحقیق و توسعه گذرانده و وارد فاز تجاری کرده‌اند که اقدامی حائز اهمیت است و سازمان فضایی ایران نیز از تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان در این حوزه حمایت می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه