نرم افزار
مصطفی طبری۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۴ تير

پس از اینکه دیروز مسئول ارشد بخش امنیت فیسبوک خواستار تعیین یک تاریخ برای حذف همیشگی محتوای فلش از صفحات وب شده بود، موزیلا در نسخه جدید فایرفاکس بصورت پیش فرض محتوای فلش را غیرفعال کرده است.
مارک اشمیت، سرپرست تیم پشتیبانی فایرفاکس در توییتی اعلام کرد که در نسخه جدید تمام ورژن های فلش بلاک خواهند شد. وی همچنین اضافه کرد که پس از اینکه ادوبی نسخه ای از فلش بدون حفره های امنیتی موجود را منتشر کند، فایرفاکس نیز بصورت پیش فرض نمایش محتوای فلش را فعال خواهد کرد.
گفتنی است موزیلا پیش تر فلش، جاوا و چندین پلاگین و نرم افزار دیگر که دارای حفره های امنیتی بوده اند را بلاک کرده بود. اشمیت گفت، البته کاربران در صورت تمایل می توانند نمایش محتوای فلش را در مرورگر خود فعال کنند.
انتقادها و نارضایتی ها از فلش چیز جدیدی نیست و حتی داد استیو جابز را نیز در سال 2010 در آورده بود! اما متاسفانه با تمام مشکلات امنیتی که هر ساله از سوی فلش ایجاد می شود، باز هم مجبوریم آن را در مرورگرهای خودمان فعال کنیم. اخیراً در اطلاعات فاش شده از یک تیم هک مشخص شد که حفره های امنیتی بسیار جدی باعث شده تا جاسوسی های گسترده از کامپیوترهای هدف صورت بگیرند.
اگرچه ادوبی همواره تلاش می کند تا این مشکلات کمتر دردسر آفرین شوند اما مشکل این است که بسیاری از سرویس های بزرگ نظیر یوتیوب و گوگل کروم پشتیبانی خود را از محتوای فلش قطع یا تا حد زیادی کاهش دادند. این کاهش علاقه به پشتیبانی از محتوای فلش شاید به نابودی فوری آن منتهی نشود اما در واقع آغازی خواهد بود بر پایان این مشکل اساسی صفحات وب!

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

دادگاه آمریکا طبق بیانه ای به کمپانی اپل دستور داد تلفن همراه فرد مسلح در عملیات تروریستی را رمزگشایی کند