نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ آذر

کمی بیش از هفت سال پس از اینکه گوگل اولین‌بار Android 4.0 را به دنیا معرفی کرد، این غول اینترنت اعلام کرد پشتیبانی از این سیستم‌عامل قدیمی خود را متوقف خواهد کرد.
Ice Cream Sandwich (ICS) که به عنوان Android 4.0 تا Android 4.0.4 شناخته شده‌تر هستند، از بسیاری جهات سیستم عاملی برجسته بود.
سرویس‌های Google Play، برای تازه‌واردان، سرویس پس‌زمینه و API است که گوگل از آن برای به‌روزرسانی‌های اندروید بدون نیاز به ارتقا کل سیستم عامل کاربران استفاده می‌کند.
در زمینه‌ی پشتیبانی‌ها از سیستم‌عامل ICS، توسعه‌دهندگان برنامه که در حال حاضر حداقل پشتیبانی از API سطح ۱۶ را ارائه می‌دهند (Android 4.1 Jelly Bean) به دلیل این تصمیم‌گیری نیازی به اعمال تغییراتی ندارند.
با این حال، اگر برنامه‌های آن‌ها هم‌اکنون از API سطح ۱۴ یا ۱۵ استفاده می‌کند، در هنگام به‌روزرسانی به نسخه‌ی جدیدتر SDK با یک خطای Build مواجه می‌شوند. گوگل به تمامی این توسعه‌دهندگان توصیه می‌کند API سطح ۱۶ را به عنوان حداقل تغییرات هدف کار خود قرار دهند، این بدان معناست افرادی که هنوز از ICS بر روی دستگاه اندرویدی خود استفاده می‌کنند، به‌روزرسانی برنامه‌ها را در Google Play نمی‌بینند، البته قادر به دانلود برنامه‌ها هستند. هر چند، این به معنای ناتوانی توسعه‌دهندگان برای کار بر روی دستگاه‌هایی با سیستم‌عامل ICS نیست.
این به‌روزرسانی‌ها درصد کمی از پایگاه کاربر اندروید را تحت تاثیر قرار می‌دهد – اما این درصد کم، شامل تعداد زیادی از افراد می‌شود. طبق آمار رسمی اندروید، ICS تنها بر روی ۰.۳ درصد از محصولات اجرا می‌شود، اما این شامل بیش از ۲ میلیارد محصول است، بنابراین حدودا ۷ میلیون نفر تحت تاثیر این تغییرات قرار می‌گیرند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه