نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۰ دي

امروز Google اعلام داشت که سرویس API پلتفرم Hangouts خود را در ۲۵ آوریل متوقف خواهد ساخت. حال با تصمیم بر حذف این برنامه‌ی Google، تمامی برنامه‌هایی که به هر صورت به این پلتفرم وابسته هستند نیز حذف خواهند شد. شایان ذکر است، هیچ پستی در وبلاگ مبنی بر اخبار فوق وجود ندارد و در مقابل صفحه‌ی پرسش و پاسخ FAQ مربوط به Hangouts به‌روزرسانی شده و همزمان ایمیلی را برای توسعه‌دهندگانی که از API استفاده می‌کنند ارسال نموده است. متن ایمیل به شرح ذیل است:

«همان‌طور که می‌دانید، API امکان توسعه‌ی اپلیکیشن برای تماس‌های ویدیویی را فراهم می‌کرد و در اصل با هدف پشتیبانی از مسائل اجتماعی و به عنوان بخشی از Google Plus ارائه می‌گردید. در حالی که تمرکز Hangouts مدتی است که به حوزه‌ی سازمانی معطوف شده است. بنابراین به منظور ساده‌سازی فعالیت‌های‌مان به کار آن خاتمه دادیم. البته قابل درک است که تصمیم مذکور توسعه‌‌دهندگانی را که بر روی این پلتفرم سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنابراین به دقت پیامدهایش را مورد بررسی قرار داده و باور داریم به موجب آن می‌توان تجربه‌ی ویدیویی هدفمندتری را از کار با نسخه‌ی دسکتاپ Hangouts در اختیار کاربران قرار داد.»
با پایان یافتن فعالیت API، برخی تجربه‌های وابسته به این سرویس مانند مسک‌هایی برای گرفتن سلفی، ابزارهای نمونه‌برداری و طراحی مانند اپلیکیشن Scoot & Doodle، دیگر وجود  نخواهند داشت. اما در این میان استثناعاتی نیز وجود دارد. اپلیکیشن‌های داخلی Google برای Hangouts از جمله توانایی شماره‌گیری در Hangout از طریق DialPad و RingCentral، یکپارچگی ابزارهای چت مانند Slack و ابزار‌های Air مانندToolbox ،Control Room و Cameraman همچنان در دسترس خواهند بود.

برچسب هاAPIGoogle Hangouts
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل می تواند دوستانی که در نزدیکی شما هستند را تشخیص دهد