گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ آبان

در وب‌سایت شرکت تزلا آمده این شرکت هم‌اکنون سفارشات مدل 3 برای مشتریان در چین را می‌پذیرد.
رویترز اولین‌بار این خبر را منعکس کرد. تزلا در اطلاعات منتشر شده بر روی وب‌سایت چین خود هیچ نظری نداد و آن را تایید نکرد. ایلان ماسک، مدیرعامل تزلا روز پنجشنبه در توئیتی گفت برخی تحویل‌ها به مشتریان چینی احتمالا در ماه مارس آغاز می‌شود، هر چند "آوریل قطعی‌تر است."
طبق مفاد مطرح شده در وب‌سایت کشور چینِ تزلا، مشتریان بایستی ۸ هزار یوان یا حدود ۱۱۵۳ دلار برای شروع رزرو خود بپردازند. در نهایت، مشتریان می‌توانند پیکربندی‌های مورد نظرشان را درخواست کنند (مواردی چون رنگ و دیگر خصوصیات.) زمانیکه آن‌ها قرارداد خرید ماشین را تکمیل کنند، مبلغ باقیمانده پرداخت می‌شود.
ظاهرا تزلا اکثریت گزینه‌هایی را که در ایالات متحده‌ی آمریکا ارائه می‌دهد، برای مشتریان چینی هم عرضه می‌کند. البته مشخص نیست آیا نسخه‌ی میان رده‌ی ارزان مدل 3 هم در چین فروخته می‌شود. تزلا موفقیت‌هایی در بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی جهان، چین، داشته است.
تزلا در سال ۲۰۱۴ تقریبا ۳۵۰۰ خودرو فروخت، که کمتر از اهداف فروش آن و پس از خودروهای برقی و هیبریدی قابل شارژ با برق بود که توسط رقبای چینی آن BYD و BAIC تولید شدند. کاهش فروش تسلا در آغاز سال ۲۰۱۵ هم ادامه داشت. اما در سال ۲۰۱۶ تسلا چرخشی در این روند داشت، فروش‌هایش را در سال گذشته سه برابر کرد و به سود زیادی در سال ۲۰۱۷ رسید.
هم‌اکنون تزلا درگیر فشارهای ناشی از تعرفه‌های جدید است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه