تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱۲:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۸ مرداد

اپل قصد دارد تا پرداخت پاداش قابل توجهی، آسیب پذیری در محصولات و سیستم های خود را محک بزند. تا کنون بسیاری از شرکت ها چنین مسابقاتی را برگزار کرده اند اما هیچ یک ار آن ها چنین پاداش بزرگی یعنی 200 هزار دلار را تعیین نکرده اند.
به گزارش گاردین، شرایط شرکت در مسابقه در کنفرانس امنیت سایبری بلک هت که در 4 اگوست در لاس وگاس برگزار شد مطرح شد. البته همه نمی توانند در این مسابقه شرکت کند زیرا اپل تنها مجوز شرکت را برای کارشناسانی که تا قبل از این برای پیدا کردن اشکالات و آسیب پذیری های اپل تلاش می کردند،صادر کرده است. این افراد در گذشته اشکالات را به صورت رایگان برای این کمپانی شناسایی می کردند.
هکرها می توانند با یافتن باگ ها در محصولات دیجیتال اپل 25،000 $ ، با دسترسی به داده ها iCloud$ 50،000 و با کشف آسیب پذیری بحرانی در سیستم عامل محصولات اپل که بر اساس iOS است 200000 هزار دلار را به عنوان پاداش کسب کنند.
شرکت های دیگر، از جمله فیس بوک، گوگل، مایکروسافت، تسلا موتورز و یاهو این مسابقه را انجام داده اند.
سه سال پیش، مایکروسافت ، رقابتی برای شناسایی آسیب پذیری های بحرانی با حدود 1.5 میلیون $ پاداش در نظر گرفت.
فیس بوک نیز در 5 سالل اخیر مبلغی معادل با 4 میلیون دلار را برای یافتن حفره های امنیتی خود اختصاص داده است. چند ماه پیش نیز فیس بوک برای پیدا کردن باگ امنیتی نرم افزار اینستاگرام و یافتن راهی برای پاک کردن کامنت ها توسط یک پسر 10 ساله فنلاندی به وی 10000 دلار پاداش داد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه