تکنولوژی
بهناز زادبخش۱۷:۹ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ خرداد

مسافران  در سوئد، هزینه سفر خود را به وسیله ریز تراشه ای که در دست آنها کاشته شده است، پرداخت می کنند.
به گفته سان، "اس جی ریل"، اپراتور راه آهن در سوئد اظهار کرد ۱۰۰  نفر از مشتریانش تراشه های ریزی را در دستان خود نصب کره اند تا هزینه سفر خود را به وسیله آن پرداخت نمایند. اعضای این پروژه مدام  مورد ارزیابی قرار می گیرند. شرکت "اس جی" اپلیکیشن جدیدی را در این رابطه برروی موبایل تعریف کرده تا از این طریق  اطلاعات تراشه را مورد بررسی قرار دهد. و به روز رسانی های لازم دراین زمینه انجام گردد. تنها کاری که خدمه در این زمینه انجام می دهند اسکن تراشه به منظور ارسال اطلاعات به بخش مربوطه است.
البته مشکلاتی درزمینه  حریم خصوصی و امنیتی این فناوریوجود خواهد داشت.  زیرا به وسیله این تراشه ها می توان افراد را ردیابی کرد.  البته این اپراتور خدمات نصب تراشه را ارائه نمی دهد، بلکه مسافرانی که  درخواست استفاده از آن را دارند می بایست فناوری را از قبل داشته باشند.
از سوی دیگر نصب تراشه در بدن، در سوئد پدیده تازه ای نیست. حدود ۲۰ هزار نفر در این کشور این نوع تراشه را نصب کرده اند و از آن برای ثبت ورود و خروج از محل کار و حتی پرداخت بهای مواد خوراکی استفاده می کنند. " اس جی " در حال حاضر یکی از شر کت های بزرگ دیجیتال سوئد به شمار میرود. بنابر این در آینده ای نزدیک شاهد رشد این پروژه خواهیم بود. همچنین  باعث خرسندی است که با فن آوری دیجیتا ل همزمان درکنارمشتریان خود خواهیم بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه