ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۷ اسفند

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور از دریافت عوارض یکپارچه الکترونیکی در چهار آزادراه تهران - قم، تهران - ساوه، قزوین - زنجان و کرج - قزوین از بامداد فردا ۲۸ اسفند خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «سید حسین میرشفیع» افزود: مردم در صورت عبور از این چهار آزادراه دیگر نیازی به توقف برای پرداخت عوارضی ندارند، بلکه می‌توانند از طریق سامانه‌های الکترونیکی تعبیه شده در طول مسیر و از طریق نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه اقدام به پرداخت عوارض الکترونیک آزادراهی خود کنند.
وی خاطر نشان کرد: مردم برای پرداخت عوارض الکترونیکی خود در حین رانندگی از استرس و نگرانی پرهیز کنند، زیرا برای ایام نوروز ۹۸ فرصت لازم جهت شارژ کیف پول الکترونیکی یا حساب کاربری در نظر گرفته شده است.
میرشفیع با اشاره به مزیت استفاده از سامانه‌های اخذ عوارض الکترونیک گفت: کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، صرفه‌جویی در استهلاک خودرو، پرداخت آسان عوارض، کاهش خرابی‌های روسازی آسفالتی در محل توقف دروازه‌های عوارض ناشی از ترمز در زمان توقف و شروع به حرکت وسیله نقلیه از جمله فواید این سامانه تلقی می‌شود.
وی همچنین از جایگاه‌های دریافت عوارض در مجتمع‌های خدمات رفاهی و گردشگری در طول آزادراه خبر داد و گفت: در طول مسیر آزادراه نیز امکان پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی از طریق این دستگاه‌ها با ثبت شماره‌ خودرو مسیر خواهد بود.
معاون شرکت ساخت یادآور شد:‌ امکان پرداخت از طریق دستگاه‌های خودپرداز کلیه بانک‌ها، دستگاه‌هایی که به همین منظور نصب خواهد شد و نرم‌افزارهای تعریف شده نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه