گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۲ دي

از زمان عرضه‌ی WPA2 در سال 2004، امنیت WiFi تغییر چندانی نکرده است، این مورد به خصوص از موقعی آشکارتر شد که Hotspotها به طور روز افزونی پر مخاطره‌تر شدند و سو استفاده‌های چشمگیر از آ‌ن‌ها بسیار رایج شد. با این حال، WiFi Alliance قصد ارائه‌ی استاندارد WPA3 را دارد که امید است بتواند برخی از نقاط ضعف نسخه‌های پیشین را هم برطرف کند.
در کنار قابلیت‌های نسخه‌ی جدید، احتمالا مورد برجسته‌، رمزنگاری اطلاعات فردی است. چنانچه حتی اگر کاربر بر روی یک شبکه‌ی عمومی باز باشد، به هیچ وجه جای نگرانی برای سوء استفاده‌ی افراد از اطلاعات نباید داشته باشند. حتی اگر افراد از رمز عبورهای وحشتناکی استفاده می‌کنند، یا اینکه پروسه‌ی امنیتی ساده‌ای برای صفحه نمایش دارند، یا اصلا از هیچ رمز عبوری بهره نمی‌برند، بازهم شاهد حفاظ‌های امنیتی هستیم. و چنانچه شرکت‌ها و دولت‌ها نیاز به شرایط امنیتی بیشتری داشته باشند به مجموعه‌ی امنیتی 192 بیتی دسترسی خواهند داشت.
زمان عرضه‌ی WPA3 در سال 2018 به طور دقیق مشخص نیست؛ احتمالا پس از پیشرفت‌هایی دیگر در زمینه‌ی تست کامل‌تر برای رسیدن به آسیب‌پذیری‌های احتمالی و قبل از اینکه نیاز به وصله‌های اضطراری داشته باشند، معرفی می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه