ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ دي

به گزارش پیوست، ۴ پروژه‌ی دولت الکترونیکی ایران در صورت رای مردم به آن می‌تواند جزو ۵ پروژه‌ی برتر بین‌المللی به انتخاب WSIS قرار گیرد.
۴ پروژه‌ی دادور، دیار، سما و پنجره واحد صدور مجوزها از سوی دولت ایران برای داوری به ITU ارسال شده و مورد پذیرش اولیه آنان قرار گرفته است و در صورت رای‌دهی مردم به آن‌ها می‌توانند جزو ۵ پروژه‌ی مطرح بین‌المللی قرار گیرند. نتایج این رای‌گیری اواخر بهمن ماه سال جاری اعلام خواهد شد. به منتخبین پروژه‌های بین‌المللی از سوی WSIS جوایزی اهدا خواهد شد و آنان می‌توانند در مجامع بین‌المللی به معرفی پروژه‌های خود بپردازند.
پروژه‌ی دادور برای رسیدگی به شکایت‌ها در خصوص صدور مجوز، سامانه‌ی پنجره‌ی واحد صدور مجوزها برای هماهنگی برای صدور مجوزها، سامانه‌ی دیار نقشه‌ی وضعیت پوشش ارتباطات کشور و سامانه‌ی سما پشتیبان تصمیم‌گیری در خصوص مجوزدهی کشور هستند. هر چند این ۴ سامانه به عنوان سامانه‌‌های مجزا شناخته شده‌اند اما به صورت هماهنگ با یکدیگر کار می‌کنند و کاربر با ثبت‌ نام در یکی از سامانه‌ها و ایجاد کارتابل می‌تواند به سایر سامانه‌ها نیز دسترسی داشته باشد و سایر درخواست‌های خود را پیگیری کند.
به غیر از ۴ پروژه‌ی دولتی، ۳ پروژه‌ی بخش خصوصی نیز برای انتخاب شدن به WSIS (اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی) معرفی شده‌ است و در لیست انتخاب شدن قرار گرفته است.
امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و علی فیروزی، دبیر اجرایی مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور هر کدام به صورت مجزا خبر قرار گرفتن این ۴ پروژه را در لیست پروژه‌های کاندیدا شده WSIS برای رسیدن به مرحله نهایی و اخذ جوایز را در توئیترخود اعلام کرده بودند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه