تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳۱ شهريور

هدف این پروژه، رساندن اینترنت پر سرعت به کاربران مناطق دور دست، تنها با استفاده از ایستگاه‌های برق بیان شده است.
رساندن اینترنت با پهنای باند گیگابیت برای مناطق برون شهری معمولا گران‌قیمت است. اما با اجرای پروژه‌ی جدید AT&T، به نظر می‌رسد که به زودی این قیمت‌ها کاهش خواهند یافت.
آزمایشگاه AT&T امروز پروژه‌ی AirGig خود را معرفی کرد. این پروژه قصد دارد اینترنت پر سرعت را از طریق تیرهای برق‌ موجود و بدون ایجاد کابل‌های زیرساختی، به دوردست‌ترین نقاط برساند. به طور مشخص، AT&T در صدد است هزاران ایستگاه‌ رادیویی کوچک را بر روی تیرهای انتقال برق و یا حتی مراکز تلفن نصب کند تا اینترنت پرسرعت بدون استفاده از حتی یک کابل، به دست کاربران برسد.
این پروژه همچنان در فاز آزمایشی خود قرار دارد، اما این شرکت اعلام کرده است که تکامل این پروژه را سرعت خواهد بخشید. همان‌طور که گفته شد، ایستگاه‌های AirGig می‌توانند بر روی تیرهای تلفن نیز قرار بگیرند، بدون حتی نیاز به اینکه برقی به آن‌ها متصل باشد. حتی در این پروژه قرار نیست سیگنالی از طریق کابلی انتقال یابد، به جای آن ایستگاه‌های این دستگاه‌ها، از طریق امواج به هم متصل می‌گردند.
به دلیل آنکه این ایستگاه‌ها طوری طراحی شده است که از آنتن‌های پلاستیکی و از زیرساخت‌های موجود استفاده می‌کنند، می‌توانند پتانسیل بالایی برای رساندن اینترنت به نقاط دور دست، بدون استفاده از کابلی داشته باشند. این امر، نه تنها به معنای صرفه‌جویی بالا در هزینه‌ها، بلکه به معنای به‌کارگیری راحت‌تر آن‌ها نیز می‌باشد.
اگرچه نتایج آزمایشات بر روی این پروژه نویدبخش بوده است، اماAT&T اعلام کرده است که این پروژه حداقل تا پایان سال آینده‌ی میلادی عملی نخواهد شد.

برچسب هاAirgigAT&T
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا رینگلی در دنیای ساعت اپل جایی دارد؟