ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ آبان

به گزارش ایرنا، مجلس ایران، موضوع پیاده‌سازی هوش مصنوعی را پیگیری می‌کند.
امروزه به کارگیری روش‌ها و تکنولوژی‌های نوین برای عبور از مشکلات در دنیا و در نهادهای مختلف امری رایج است که نتایج مفیدی هم در بر داشته است.
یکی از همین طرح‌ها که در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حال اجرا است «هوش مصنوعی و قانون‌گذاری» نام دارد. در این طرح به دنبال آن هستند که از هوش مصنوعی برای بهبود فرآیند قانون‌گذاری در پارلمان استفاده کنند.
یونس ادیانی مدیر دفتر مطالعات بنیادین حکومتی مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص این طرح که زیر نظر وی و همکارانش در دفتر بنیادین حکومتی مرکز پژوهش‌های مجلس در حال اجرا است گفت: حدود ۶ ماه است که این پروژه را شروع کرده‌ایم. در این طرح به دنبال سه موضوع هوش طبیعی و قانون‌گذاری، هوش مصنوعی و قانون‌گذاری؛ هوش مصنوعی و قانون‌گذاری در جهان هستیم که ببینیم در کشورهای دیگر از هوش مصنوعی در امر قانون گذاری و حکمرانی بهینه و بهبود فن حکمرانی چه استفاده‌هایی کرده‌اند.
وی افزود: هوشی که اینجا مد نظر ماست هوشی است که بتواند داده‌ها را دریافت کند و تصویر آگاهانه از آن داده‌ها به ما ارایه دهد و به حل مساله‌ها و مشکلات کمک کند.
ادیانی افزود: در این بحث هوش طبیعی را اصل قرار دادیم و قرار است هوش مصنوعی مکمل و کمک‌کننده به این هوش طبیعی باشد. هوش مصنوعی برای توجیه و تبین هوش طبیعی به کار می‌رود.
مدیر دفتر بنیادین حکومتی مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد زمان شروع این پروژه هم بیان کرد: اولین گزارشی تهیه شده در این زمینه با عنوان «هوش مصنوعی و قانون‌گذاری» آبان ماه سال گذشته در سایت مرکز پژوهش‌ها منتشر شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه