ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ آذر

به گزارش مهر، پروژه‌ی پژوهشی بررسی پیش‌نیازها و تبیین ویژگی‌ها و چارچوب‌های فنی و زیرساختی و الزامات حقوقی، مقرراتی و قانونی امکان بهره‌گیری و ارائه‌ی خدمات کلان داده‌ها (بیگ دیتا) در پژوهشکده‌ی فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT به کارفرمایی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اجرا می‌شود.
براین اساس این پروژه‌ پژوهشی با هدف تعیین نحوه‌ی فعالیت فراهم آورندگان خدمات و پیشنهاد راهکارها و ضوابط مورد نیاز جهت ارائه‌ی خدمات بیگ دیتا در کشور و نحوه‌ی نظارت بر آن‌ها اجرایی می‌شود.
در این زمینه یک کارگاه آموزشی نیز با هدف ارائه‌ی مهم‌ترین دستاوردهای پروژه‌ی «رگولاتوری کلان داده‌ها» و ابعاد آن و نیز اهم دستاوردهای حقوقی، کسب‌وکاری و فنی این پروژه در مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار شد.
شناخت و ارائه‌ی مفاهیم علمی و فنی کلان‌داده‌ها، مقدمه و کلیات رگولاتوری کلان داده‌ها، شناخت و ارائه‌ی ابعاد و مدل‌های مختلف فناوری بیگ دیتا و بازار جهانی آن، استانداردهای جهانی موجود کلان‌داده‌ها و تجزیه‌وتحلیل آن‌ها، رویکرد نظام‌های حقوقی در خصوص رگولاتوری کلان داده‌ها، نظام‌های حقوقی ایران در مواجهه با این فناوری و نیز ارائه‌ی ساختار و مدل جهت تنظیم مقررات اطلاعات و بیگ دیتا در کشور از جمله سرفصل‌های اصلی مورد بحث است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه