تکنولوژی
مصطفی طبری۱۲:۲ - ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد

هر زمان که صحبت از پیشرفت در پرینترهای سه بعدی می شود، به ابعاد کوچکتر، سرعت بالاتر، دقت بیشتر و یا سازگاری با مواد اولیه جدید اشاره می شود. معمولا اتفاق شگفت انگیزی در این صنعت رخ نمی دهد، اما با این حال گاهی اوقات پرینترهایی پیدا می شوند که هیچ شباهتی به مدل های قبلی ندارند، Focus یکی از این موارد است.
این پرینتر که توسط یک شرکت هلندی تحت عنوان 3D By Flow طراحی شده، با مواد اولیه مختلفی سازگاری داشته و این امکان را به کاربر می دهد تا آن را خم کرده و همانند یک چمدان حمل و نقل کند. اگرچه هیچ ایده ای نداریم که چرا یک نفر باید به پرینتر سه بعدی قابل حمل نیاز داشته باشد، اما این موارد به هیچ عنوان از جذابیت های فوکوس کم نمی کنند. پیش تر نیز پرینترهایی در ابعاد جمع و جور دیده بودیم، اما این مدل مشخصاً با اهداف جابجایی آسان و سریع طراحی شده است.
اما علاوه بر این، Focus به لطف سیستم اکسترودر قابل تغییر، برخلاف پرینترهای سه بعدی رایج در بازار، می تواند با مواد اولیه مختلفی کار کند. در کنار مواد پلاستیکی مرسومی نظیر ABS و PLA، فوکوس قادر به چاپ با استفاده از چوب، لاستیک، نایلون، برنز، سرامیک و حتی مواد خوراکی نظیر شکلات و پنیر خامه ای می باشد.
باوجود قطعات قابل تغییر و جداسازی، هیچ نیازی به کالیبره کردن یا تنظیمات پیچده وجود ندارد. هر زمان که قصد پرینت داشتید، کافیست آن را از حالت چمدان باز کرده و اکسترودر متناسب با ماده اولیه خود را نصب و سپس اشیاء دلخواهتان را چاپ کنید. اکسترودر به صورت مغناطیسی به پرینتر متصل می شود و کل دستگاه نیز ثابت است، بنابراین تنها با فشار چند دکمه می توانید پرینتر را آماده ی کار کنید.
3D By Flow یک استارت آپ است که هم اکنون کمپینی برای جذب سرمایه عمومی به راه انداخته است. این پرینتر 2253 دلار قیمت گذاری شده و اگر این کمپین طبق برنامه قبلی پیش برود و سرمایه مورد نیاز این شرکت تامین شود، این پرینترها در اکتبر سال جاری به دست خریداران خواهند رسید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اشک شوق: چاپگر 3D به مادر نابینا امکان داد تا پسر خود را ‘ببیند’