تکنولوژی
الناز فرجی۳:۳۳ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۵ بهمن

از پر کردن دست اندازها تا تعمیر خطوط قدرت منفجر شده، حفاظت از زیرساخت شهری به ساعت‌های کاری جدی نیازمند است. این کار پرزحمت به تازگی هدف برخی از مهندسان و روبوتیک‌ها شده است که که می‌خواهند حداقل قسمتی از این کار را خودکار کنند. اکنون Addibots قصد ورود به میدان را دارد. با طراحی یک روبات چاپ سه بعدی که تصور می‌شود در اطراف شهر سیر می‌کند و سطوح ناهموار را تعمیر می‌کند.
این دستگاه طراحی مهندس مکانیک و فارق التحصیل هاروارد، رابرت فیلتش است و بیش از دو سال پیشرفت و تحقیقات برای ساخت این Addibot به کار رفته است. درحالی که چاپ سه بعدی متداول معمولا به تولید محصولاتی با یک اندازه‌ی خاص محدود می‌شود، که وابسته به ناحیه‌ی ساخت دستگاه دارد، گروه Addibot می‌خواهد این موانع را با ممکن کردن چاپ سه بعدی نامحدود از میان بردارد.
به عبارت ساده تر، Addibot یک چاپگر سه بعدی است که بر یک روبات متحرک نصب شده است. با قابلیت حرکت در همه‌ی جهات، این Addibot می‌تواند اجسام بزرگ تری را در هر مقیاسی چاپ کند. پس به جای چاپ سه بعدی در حالت متداول، که یک جسم در یک فضای کار چاپ شده و برای استفاده برداشته می‌شود، شیوه‌ی Addibot به این صورت است فضای کار را در هر مکانی که فقط سطح صافی داشته باشد فراهم می‌کند.
درمدل‌های اولیه‌ی این گروه، کارتریج‌های جوهر به کار رفته است تا ابتدا در حالت دوبعدی این مفهوم را برای Addibot ثابت کنند و سپس به این علت که آب خواص سیالیت مشابهی به جوهرهای چاپ دارد، این گروه توجه خود را به سمت خروجی‌های سه بعدی معطوف کرد. با این هدف که Addibot یک ماشین پرکننده‌ی یخ برای زمین‌های پاتیناژ باشد.
این نوسازی شامل اضافه کردن یک مجرای ذخیره سازی، پمپ و تبادلگر حرارتی برای خنک کردن آب به درست بالای دمای انجماد است. وقتی به این نقطه رسید، آب به ترک‌های در سطح یخ منتقل می‌شود و با تماس با آن در حدود 700 میلی ثانیه منجمد می‌شود. Addibot پرکننده‌ی یخ بر یک زمین یخی واقعی آزموده شد و گروه از نتایج آن و اثبات راه کار چاپ سه بعدی سیار راضی بود.
با این که این گروه می‌گوید امکانات زیادی برای Addibotها در این فاصله وجود دارد، در ابتدا بر مهندسی جاده تمرکز می‌کند. برای این هدف، اکنون در حال ساخت یک آرایه‌ی توزیع جدید است که بتواند برای مواد آسفالتی با هدف پر کردن ترک‌ها و گودال‌های بزرگتر و حتی آسفالت ریزی کامل جاده‌ها به کار رود.


با این که نگه داشتن جاده‌ها در حالت کنونیشان کار ارزشمندی است، این شرکت می‌گوید که تکنولوژی آن می‌تواند همچنین راه را برای جاده‌های پیچیده تر در آینده هموار سازد. هدف این است که با سرعت پیشرفت در تکنولوژی حمل و نقل مانند ماشین‌های الکتریکی پیش رود. و باید در مورد چگونگی ساخت جاده‌ها تجدید نظر کنیم. با استفاده ازچاپ سه بعدی، ادعا می‌شود که Addibot ها خواهند توانست مواد رسانا را برای جاده‌ها به کار برند تا توان الکتریکی قابلیت انتقال پیدا کند. یا برای مثال، حسگرهایی برای ایجاد قابلیت ارتباطات میان وسیایل نقلیه اضافه شود. همچنین آنها می‌توانند برای جاده‌های محکم تر از موادی استفاده کنند که به استحکام کمک می‌کنند. مانند فیبر کربنی.
این شرکت می‌گوید اولین تولیداتش، واحدهای خودگردان بی اسمی هستند اما در نهایت قصد دارد مدل‌های متعددی با اندازه‌های و قیمت‌های مختلف را ارائه کند. این‌ها از واحدهای کوچکی که می‌توانید از یک مغازه‌ی تعمیرات خانگی برای آسفالت کردن یک راه ورودی اجاره کنید، تا واحدهای مخصوص پروژه‌های بزرگ مقیاس تری گسترده هستند.

برچسب هاRobotic 3D printer
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فن آوری چاپ 3D، کمک به درمان سرطان