کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ فروردين

اوبر برنامه‌های بلندپروازانه‌ی اولین عرضه‌ی عمومی سهامش را پس از مدت‌ها انتظار منتشر کرد. این شرکت با نام "UBER" در بورس اوراق بهادار نیویورک نام‌نویسی می‌کند.
این شرکت خصوصی چندین وقت است که نتایج مالی حسابرسی نشده‌اش را به صورت سه ماهه گزارش می‌کند – این کاری است که انتظار می‌رفت این غول فناوری آغاز کند. این بدان معناست که فرم عمومی S-1 کمتر شبیه به نگاه انداختن به حساب‌های مالی و بیشتر به عنوان یک ثبت رسمی محسوب می‌شود.
اوبر، اولین عرضه‌ی عمومی سهامش را دو هفته پس از رقیبش، Lyft، شروع می‌کند. این دو شرکت به‌اشتراک‌گذاری خودرو برای رسیدن به بازارهای عمومی با هم مسابقه می‌دهند و عملا پشت سر هم قرار دارند. اگرچه عرضه‌ی سهام اوبر، احتمالا به طرز چشمگیری بزرگ‌تر خواهد بود، و یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌ها در سال جاری می‌شود. این شرکت قبلا گزارش کرده بود که به دنبال ارزش بازاری بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار است.
انتظار می‌رود اوبر اواخر ماه جاری، محدوده‌ی قیمتی برای سهامش را اعلام کند و در ماه می عرضه‌ی سهام آن آغاز شود. برخی نتایجی که اوبر در اسناد ثبت شده‌اش در بورس اوراق بهادار آورده بدین شرح هستند: درآمد در سال ۲۰۱۸ برابر با ۱۱.۲۷ میلیارد دلار بود، این میزان در سال ۲۰۱۷، ۷.۹۳ میلیارد دلار گزارش شده بود. در سه ماهه‌ی چهارم سال گذشته، تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی این پلتفرم، ۹۱ میلیون بودند، این رقم نسبت به سال ۲۰۱۷، ۳۵ درصد رشد داشت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه