کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۹ فروردين

سامسونگ بدترین افت سود عملیاتی برای بیش از چهار سال را گزارش کرد که افت قیمت‌های تراشه‌ی حافظه و کم‌تر شدن فروش گوشی‌های هوشمند این وضعیت را بدتر کرد.
طبق نتایج اولیه‌ی منتشر شده در روز جمعه، درآمد عملیاتی شرکت با ۶۰ درصد افت به حدود ۶.۲ تریلیون وون (۵.۵ میلیارد دلار) در ماه‌های ژانویه، فوریه، و مارس رسید. این شرایط بزرگ‌ترین افت درآمدی شرکت را در مقایسه با کاهش مشابه در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴ رقم زد. تجزیه و تحلیل‌های انجام شده توسط بلومبرگ، ۵۶ درصد افت با میانگین ۶.۹۳ تریلیون وون را تخمین زده بود.
سامسونگ ماه گذشته در مورد نتایج درآمدی پایین‌تر از تخمین‌ها هشدار داده بود که منعکس‌کننده‌ی سفارشات کمتر صاحبان مراکز داده همچون آمازون و سازندگان هندست مانند اپل است.
Daniel Yoo، استراتژیست جهانی در Kiwoom Securities به بلومبرگ گفت: "انتظار افزایش تقاضا برای DRAM را در فروش‌های S10 و فروش بهتر موبایل‌های تاشو برای نیمه‌ی دوم سال داریم."
سهام سامسونگ در معاملات اولیه‌ی بورس سئول ۰.۵ درصد سقوط کرد. در حالیکه در معمالات پنجشنبه، سهام شرکت ۲۱ درصد رشد داشت، این میزان در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۴ درصد بود.
مراکز داده در حال کار با ذخایر تراشه‌های حافظه‌ی استفاده نشده‌ی خود هستند، درحالیکه اپل اوایل سال جاری، پیش‌بینی‌های فروش‌اش را به علت تداوم نبرد تجاری بین ایالات متحده و چین کاهش داده بود. اقتصاد چین، بزرگ‌ترین مقصد برای اجزا ساخته شده‌ی سامسونگ هم رشد کمی داشته و از طرفی، سازمان تجارت جهانی طرح‌های تجاری‌اش را به پایین‌ترین سطح کاهش داد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه