امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ فروردين

دادستان محافظت از اطلاعات فنلاند روز پنجشنبه گفت، پس از گزارشی مبنی بر اینکه این گوشی‌ها اطلاعات را به چین ارسال کرده‌اند، بررسی در مورد نقض قوانین اطلاعات توسط موبایل‌های نوکیا را آغاز می‌کند.
تلفن‌های موبایل نوکیا تحت مجوز شرکت فنلاندی HMD Global توسعه می‌یابند که گفته هیچ اطلاعات شخصی با شخص ثالث به اشتراک گذاشته نشده، اگرچه این هم گفته شده که عیب فنی در یک نرم‌افزار داده وجود داشته که رفع شده است.
دادستان Reijo Aarnio به رویترز گفت، این موضوع را ارزیابی می‌کند که آیا هیچ نقضی وجود داشته که شامل اطلاعات شخصی باشد و آیا توجیه قانونی برای آن وجود دارد.
NRK روز پنج‌شنبه گزارشی مبنی بر نقض اطلاعاتی در گوشی‌های موبایل Nokia 7 Plus، ساخته شده توسط HMD را منتشر کرد. گفته شده، این شرکت پذیرفته که تعداد نامشخصی از موبایل‌های Nokia 7 Plus اطلاعات را به سرور چینی فرستاده است.
ایالات متحده، غول ارتباطات تکنولوژیکی چینی، هواوی را متهم به ایجاد خطر جاسوسی می‌کند که منجر به افزایش نگرانی‌های امنیتی دولت‌های غربی شده است. هواوی که رغیب نوکیا در تجارت شبکه است، هر نوع خطر این چنینی را رد کرد.
NRK اعلام کرد پیش از این و پس از آنکه یکی از کاربران Nokia 7 Plus به آن‌ها گفته بود که موبایلش اغلب به سروری خاص متصل می‌شود و اطلاعات را در فرمتی غیر رمزنگاری ارسال می‌کند، در مورد نقض اطلاعات هشدار داده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه