سرگرمی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۲۹ آذر

چند وقتی بود که اخبار و شایعات مربوط به پشتیبانی گوگل استادیا در آی او اس در فضای وب به چشم ‌می‌خورد که اکنون این شایعات به واقعیت تبدیل شدند.
طبق آخرین گزارش‌‌ها، از این پس سرویس گیمینگ مبتنی بر کلاد (فضای ابری) گوگل موسوم به استادیا در گوشی‌‌های آیفون و تبلت‌‌های آیپد قابل اجرا خواهد بود و کاربران از طریق اپلیکیشن وب ‌می‌توانند به این سرویس دسترسی داشته باشند.
گوگل اعلام کرد که برای استفاده از استادیا، کاربران ‌می‌بایست بروزرسانی آی او اس 14 یعنی آخرین نسخه این پلتفرم را روی دستگاه خود نصب کنند. این سرویس به دو صورت رایگان و پولی قابل استفاده است و کاربران برای ورود به آن، ‌می‌بایست از طریق آیفون یا آیپد خود ابتدا به آدرس Stadia.google.com وارد شدند.
سپس به اکانت گوگل خود لاگین شده و یک میانبر را به هوم اسکرین خود اضافه و اپلیکیشن وب را اجرا کنند. سپس ‌می‌توانند یک بازی را اجرا و شروع به بازی کنند. اغلب بازی‌‌ها به یک گیم‌پد نیازمندند و کاربر ‌می‌بایست گیم‌پد را به آیفون یا آیپد خود جفت (pair) کنند.
خوشبختانه پلتفرم آی او اس اپل از دسته‌‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 پشتیبانی ‌می‌کند. همچنین کاربران ‌می‌توانند با دسته استادیا نیز بازی کنند که البته این انتخاب به خواست و تمایل کاربر بستگی دارد. استادیا از لحاظ کارکرد، تقریبا شبیه به یک کنسول در فضای ابری عمل ‌می‌کند.
در اینجا، کاربر باید بازی‌‌هایی را که منحصرا برای پلتفر‌می‌خاص طراحی شده‌اند، خریداری و سپس از طریق دیتاسنتری که در نزدیکی وی قرار دارد، آن را استریم کند. از جمله بازی‌‌های جدید استادیا ‌می‌توان به Cyberpunk 2077 و Creed Valhalla اشاره کرد.
کاربران استادیا پرو نیز ‌می‌توانند علاوه بر بازی‌‌هایی که خریداری کرده‌اند، به مجموعه بازی‌‌های موجود نیز دسترسی داشته باشند و ویدیوهای 4K را نیز آنلاک کنند. بهای ماهانه استادیا پرو برابر با 9.99 دلار تعیین شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه