ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۵ خرداد

همکاری گروه مالی فیروزه به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران و حامیان اکوسیستم استارتاپی کشور با پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی «ایده‌هاب» بعد از گذشت تقریبا ۸ ماه پایان یافت.
به گزارش پیوست، گروه مالی فیروزه این خبر را ۱۲ خرداد و با ارسال بیانیه‌ای به رسانه‌ها اعلام کرده است. در این بیانیه‌ دلیل اصلی پایان یافتن این همکاری که تنها در حوزه تامین مالی جمعی بود، گسترش فعالیت‌های مالی شرکت ایده هاب و تمایل حضور این شرکت در حوزه‌های دیگر تامین مالی که تضاد منافع مستقیم میان طرفین این همکاری ایجاد می‌کرده، اعلام شده است.
رامین ربیعی، مدیرعامل گروه مالی فیروزه در گفت‌وگو با پیوست در مورد جزییات این همکاری و پایان یافتن آن می‌گوید: «فیروزه در بخش سرمایه‌گذاری ومشاوره مالی به شرکت‌های استارت‌آپ یکی از قدیمی‌ترین فعالان است و تاکنون به صورت مستقیم در حوزه مشاوره مالی، جذب سرمایه و ادغام  مشتریان بزرگی مانند شیپور، الوپیک، اسنپ و دیگران داشته است. تنها حوزه‌ای که تاکنون وارد آن نشده بودیم تامین مالی جمعی یا crowdfunding بود که چندان هم برای ورود به آن تمایل نداشتیم؛ اما زمانی که سال گذشته فرابورس از برنامه‌های خود برای راه‌اندازی سامانه‌های تامین مالی جمعی صحبت کرد، ایده‌هاب به دلیل نداشتن مجوز‌های رسمی از سازمان بورس این پیشنهاد همکاری را به ما داد.»
او در توضیح این پیشنهاد و قبول آن از سمت گروه مالی فیروزه اعلام می‌کند: «فیروزه یک شرکت سرمایه‌گذاری است که هم مجوز سرمایه‌گذاری و هم کارگزاری و دیگر مجوزهای لازم در زمینه مالی را از سازمان بورس دریافت کرده است. بنابراین ما می‌توانستیم به عنوان یک نهاد مالی مانند یک چتر رگولاتوری برای ایده‌هاب باشیم تا بتوانیم در قالب یک همکاری مشترک با این شرکت، به حوزه تامین مالی جمعی نیز وارد شویم . از آنجا هم که در آن زمان هیچ تضاد منافعی با شرکت ایده‌هاب به عنوان یک پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی نداشتیم و این همکاری هم ضرری برای مجموعه نداشت و این تصمیم گرفته شد.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه