سرگرمی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ آذر

به دنبال سی ساله شدن کنسول بازی گیم نینتندو، حالا کنسول بازی پلی استیشن سونی هم ۲۵ ساله شده است.
به نقل از ورج، بسیاری از افرادی که این روزها در حال نزدیک شدن به سال های میانی عمر خود هستند، خاطرات خوشی از بازی با کنسول بازی پلی استیشن سونی دارند که در اواخر دهه ۹۰ میلادی به علت قابلیت های ویژه خود بسیار مورد توجه قرار گرفته بود.
کنسول بازی پلی استیشن اولین بار در دسامبر سال ۱۹۹۴ به طور رسمی توسط سونی روانه بازار شد. البته برنامه ریزی برای تولید این کنسول بازی به اواخر دهه ۸۰ میلادی بازمی گردد.
در سال ۱۹۸۸ دو شرکت ژاپنی سونی و نینتندو برای تولید کنسول های بازی که قادر به اجرای سی دی باشند، تلاش کردند. در نهایت این دو شرکت بعد از مدتی همکاری تصمیم گرفتند به طور مستقل برنامه های خود را در این زمینه دنبال کنند.
سونی سرانجام در سال ۱۹۹۱ مدل اولیه کنسول پلی استیشن را همراه با دیسک های ویژه طراحی کرد و بعد از سه سال آن را به تولید انبوه رساند. از این کنسول بازی برای پخش سی دی های صوتی و اطلاعات گرافیکی هم استفاده می شد.
این کنسول بازی، محصولی بسیار محبوب بود و تا ژوئیه سال ۲۰۰۸ بیش از ۱۰۲ میلیون واحد از آن به فروش رفت. سونی بعد از موفقیت مدل اولیه پلی استیشن، پلی استیشن ۲ را تولید کرد که در مارس سال ۱۹۹۹ به بازار آمد. این کنسول با فروش ۱۵۵ میلیون نسخه تا سال ۲۰۱۳ پرفروش‌ترین کنسول خانگی تاریخ است.
سونی هم اکنون در حال برنامه ریزی برای عرضه پلی استیشن ۵ خود است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه