تکنولوژی
احمد درخشان۸:۹ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت

سازمان فضایی ایالات متحده یا همان ناسا نمونه اولیه ای از جدید ترین پهباد ساخته شده از توسط این سازمان را آزمایش کرد که تلفیقی از هلیکوپتر و هواپیما می باشد. این پهباد که ۲۸ کیلوگرم وزن دارد و از طریق باتری انرژی خود را تامین می کند با نام GL-10 یا Greased Lightning مورد آزمایش قرار گرفته است. بدنه این پهباد از جنس فیبر کربن است و ۱۰ فوت(معادل سه متر) طول بال آن است.


این پهباد می تواند مانند هلیکوپتر پرواز عمودی داشته باشد که برای برخاستن و نشستن و همچنین مانور های پیچیده بسیار مناسب است و مانند هواپیما از سرعت و پایداری بالایی برخوردار است. ناسا به تازگی گزارشی را منتشر کرده است که نتایج آزمایش های مختلف این سازمان روی این پهباد از سال گذشته را شامل می شود و ناسا ادعا می کند که این پهباد توانسته با موفقیت تمامی مراحل آزمایش تغییر حالت از هلیکوپتر به هواپیما و برعکس را انجام دهد.

متخصص هوافضای ناسا بیل فردریک اذعان داشته است که قرار بوده این پهباد دو برابر بزرگتر و با موتور هیبرید برق-دیزل طراحی شود اما طرح قبلی مشکلاتی از جمله برای برخواستن و نشستن روی زمین داشته است. وی همچنین در مورد کاربرد های این پهباد استفاده در جهت رساندن کالا به مشتری ها، نقشه برداری هوایی، نظارت هوایی طولانی مدت و موارد مشابه را عنوان نمود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Need for Speed Reboot سال آینده با کلی هیجان و امکانات جدید منتشر می شود