تکنولوژی
مصطفی طبری۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۴ مرداد

استرالیا کشوری است که در آن هزاران گونه جانوری وحشی نظیر خوک ها و سگ های وحشی زندگی می کنند. یک کمپانی استرالیایی قصد دارد با استفاده از پهبادهای رده نظامی این حیوانات را زیر نظر بگیرد.
کشاورزان استرالیا برای رهایی از آفات، چندین دهه است که از سموم و راهکارهای شکار حیوانات موذی استفاده می کنند. اما متاسفانه این افراد عواقب این کار خود را به گونه ای درست ارزیابی نکرده اند.
اینجاست که شرکت Ninox Robotics پهبادهای SpyLite خود را معرفی می کند. این کمپانی قصد دارد با استفاده از زمان سه هفته ای، پهبادهای خودش را در مناطق کوئینزلند و نیو ساوت ولز مورد آزمایش قرار داده و در نتیجه اطلاعات ارزشمند و همزمانی را از جانوران وحشی و موذی به متخصصین کنترل آفات ارائه دهد.


در جدیدترین ویدیوی منتشر شده از این پهبادها، آنها یک فرد گم شده در علفزارها را پیدا کردند.
این کمپانی موفق شده مجوز پرواز در ارتفاع بالاتر از 400 متری و در شب را از سازمان ایمنی پروازهای کشوری استرالیا بدست آورد. نینکس روبوتیکز که بطور خصوصی تاسیس شده، قصد دارد تا پایان سال جاری مجوز تجاری کامل را از این سازمان دریافت کند.
پهبادهای نینکس توسط شرکت اسرائیلی BlueBird Aero Systems تولید می شوند و این قابلیت را دارند تا از دوربین های معمولی و یا حرارتی استفاده کنند. قابلیت پرواز 3 الی 4 ساعتی، ارسال اطلاعات به زمین بصورت همزمان و حداکثر سرعت 120 کیلومتر بر ساعت از دیگر ویژگی های این پهبادها می باشند.
به گفته مدیر نینکس روبوتیکز، آنها به دنبال استفاده از خلبانان سابق نیروی هوایی استرالیا به منظور راندن این پهبادها هستند.
این شرکت معتقد است که هزینه 3500 دلاری برای هر پرواز و بررسی، برای کشاورزان، کشت و صنعت و یا سازمان های دولتی مقرون بصرفه خواهد بود. حتی همین حالا هم بسیاری از کشاورزان علاقه مندی خود را به این شیوه نظارتی برای کنترل آفات مختلف نشان داده اند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گامی دیگر در صنعت روبوتیک؛ هواپیمای بدون سرنشین نقشه میکشند و ربات ها مسیر را دنبال میکنند